Współczesne koncepcje pedagogiki przedszkolnej WNP-PE-WKPPRZ
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z najważniejszymi koncepcjami pedagogiki przedszkolnej wybranych pedagogów. Ukazanie ich związku z poszerzeniem wiedzy o dziecku i dzieciństwie oraz przemianami społecznymi. Zwrócenie uwagi na temat współczesnych potrzeb społecznych, które są znaczące dla rozwoju dziecka. Analiza wychowania przedszkolnego. Wskazanie na możliwość wykorzystania nowatorskich rozwiązań w pracy edukacyjnej przedszkola.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
NP2_W25 - Student zna i rozumie funkcjonowanie instytucji przedszkola, szkoły, rodziny i innych oraz zachodzące między tymi środowiskami relacje istotne z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności
metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego.
NP2_W24 -Student zna subdyscypliny pedagogiki, w tym terminologię używaną w pedagogice wczesnoszkolnej, przedszkolnej, pedagogice pracy,
pedagogice opiekuńczej, pedagogice specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym.
UMIEJĘTNOŚCI:
NP2_U02 - Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy
złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
NP2_K01 - Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza.
OPIS ECTS:
udział w zajęciach - 30 godz.
przeczytanie literatury - 15 godz.
przygotowanie referatu/prezentacji - 5 godz.
konsultacje - 5 godz.
Razem: 55 godz. = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się następujące kryteria:
1. Obecność na zajęciach
2. Aktywność na zajęciach
3. Pisemne referaty/prezentacje
4. Zaliczenia wiedzy podczas kolokwium – należy udzielić odpowiedzi na pytania obejmujące treści zawarte w sylabusie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: