Warsztat badawczy - Funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i rodzinnym WNP-PE-WAR-1II-FU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1: student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu metodologii prowadzenia badań pedagogicznych; zna i rozumie zasady i metody prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym.
EK 2: zna etapy postępowania badawczego, sposoby wnioskowania naukowego
EK 3: ma pogłębioną wiedzę pedagogiczną o funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym oraz kontekstach rozwojowych ucznia/dziecka w szkole i środowisku rodzinnym
Umiejętności:
EK 4: student potrafi zaplanować i przygotować projekt badawczy, sformułować cele badań, pytania badacze i hipotezy w oparciu o literaturę przedmiotu
EK 5 potrafi zebrać materiał empiryczny, dokonać analizy statystycznej z wykorzystaniem programu SPSS (korelacje, testy porównywania średnich, analiza wariancji i regresji)
EK 6: potrafi prezentować wyniki badań, wyciągać wnioski, uogólnienia i formułować praktyczne wskazówki do pracy pedagogicznej.
Kompetencje:
EK 7: student jest gotów do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza
EK 8: student jest gotów do zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki w procesie prowadzenia badań pedagogicznych
Opis ECTS (dwa semestry):
Godziny kontaktowe (udział w zajęciach) - 60 godz.
Przygotowanie do zajęć, praca z tekstem - 40 godz.
Przygotowanie projektu badawczego - 20 godz.
Przeprowadzenie badań - 10 godzin
Przygotowanie prezentacji - 20 godz.
Łącznie nakład pracy studenta 150 godzin = 6 ECTS (w każdym semestrze 3 ECTS)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: