Socjologia zmian społecznych WNP-PE-SOCZ
Studenci zapoznają się z pojęciem zmiany społecznej i specyfiką zmian zachodzących w coraz szybszym tempie we współczesnym świecie.
Poznają różne płaszczyzny zachodzących zmian, o charakterze: demograficznym, społecznym, ekonomicznym, ekologicznym, technologicznym, edukacyjnym, kulturowym, obyczajowym, cywilizacyjnym.
Analizują te zmiany na przełomie epok, w przejściu od epoki przemysłowej i tzw. późnej nowoczesności do epoki informacyjnej.
W cyklu 2021/22_Z:
jak wyżej |
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę z zakresu problematyki zmian społecznych we współczesnym świecie
Zna różne płaszczyzny zachodzących zmian w warunkach postępującej globalizacji
Potrafi analizować zachodzące zmiany społeczne i oceniać ich konsekwencje
Rozumie powiązania między nimi i wzajemne zależności
Właściwie ocenia i prognozuje ich dalekosiężne skutki
Kryteria oceniania
Ocenie podlega prezentacja multimedialna lub klasyczna wybranego aspektu zachodzących zmian społecznych, zrealizowana w ramach pracy zespołowej w małych grupach, zdefiniowanie wybranej płaszczyzny zmian, rozwinięcie tematyki, wizualizacja problemu, a także różnorodność doboru źródeł.
Kryteria:
rozwinięta prezentacja ukazująca zachodzące zmiany - 5
standardowa, poprawna prezentacja - 4
słabo rozwinięta prezentacja - 3
brak prezentacji - 2
Literatura
P. Sztompka, Socjologia zmian społecznych
M. Castells, Społeczeństwo sieci
M. Castells, Galaktyka internetu
A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość. "ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności
M. J. Szymański, Edukacyjne problemy współczesności
W cyklu 2021/22_Z:
jak wyżej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: