Seminarium licencjackie WNP-PE-SLMD3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się i opis ECTS
Efekty przedmiotowe dla kierunku PEDAGOGIKA
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - NP1_W01; Efekt przedmiotowy 2. - NP1_W02; Efekt przedmiotowy 3. - NP1_W12
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. - NP1_U01; Efekt przedmiotowy 5. - NP1_U05;
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6 - NP1_K06
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi.
Efekt przedmiotowy 2. Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących miedzy nimi relacjach. Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
Efekt przedmiotowy 3. Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych. Zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.
Efekt przedmiotowy 5. Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań. Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi i zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy. Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy, posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu, zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych, przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych. Weryfikuje przyjęte założenia w pracy badawczej, formułując wnioski i wytyczne do pracy pedagogicznej.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Student przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych.
Efekty uczenia się i opis ECTS
Dla kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. – W09; Efekt przedmiotowy 2. - PSI_W13; Efekt przedmiotowy 3. – W19;
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. - PSI_U02; Efekt przedmiotowy 5. - PSI_U07; Efekt przedmiotowy 6. - PSI_U09; Efekt przedmiotowy 7. - PSI_U12, Efekt przedmiotowy 8. - PSI_U13; Efekt przedmiotowy 9. - PSI_TS1_U06
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 10. - PSI_TS1_K08
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student prezentuje uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu.
Efekt przedmiotowy 2. Student posiada elementarną znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.
Efekt przedmiotowy 3. Student formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz jej koncepcję.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. Student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym)
Efekt przedmiotowy 5. Student, w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej.
Efekt przedmiotowy 6. Student posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych,
Efekt przedmiotowy 7. Student posiada umiejętność opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.
Efekt przedmiotowy 8. Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT).
Efekt przedmiotowy 9. Student potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 10. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Student ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
udział w ćwiczeniach: 90 godz.
konsultacje: 15 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 45 godz.
czytanie wskazanej literatury: 100 godz.
przygotowanie referatu/pracy: 200 godz.
suma godzin: 450[450/25(30) = 15]
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: