Seminarium licencjackie WNP-PE-SLIC-PBG21
W trakcie seminarium studenci uczą się jak napisać koncepcję pracy badawczej, sformułować temat, wprowadzić i zdefiniować podstawowe pojęcia, jak dobrać zmienne i wskaźniki.
Analizują literaturę z zakresu przedmiotu badań.
W ramach konceptualizacji pracy stawiają problemy badawcze i hipotezy robocze, a także dobierają metody i narzędzia, oraz konstruują narzędzia, by przeprowadzić postępowanie badawcze.
Przeprowadzają analizy zebranego materiału, a także jego prezentację graficzną.
Wyciągają wnioski końcowe, by sfinalizować pracę licencjacką.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ek 1. Zastosowanie wiedzy z metodologii badań w praktyce
Ek 2. Umiejętność sformułowania tematu, doboru zmiennych i wskaźników
Ek 3. Konceptualizacja badań
Ek 4. Umiejętność postawienia problemów i hipotez
Ek 5. Operacjonalizacja badań
Ek 6. Realizacja badań i wnioski końcowe
3 ECTS
Kryteria oceniania
2 - brak pracy licencjackiej
3 - praca przyjęta, ale na niskim poziomie analizy
4 - praca na dobrym poziomie,z rozwiniętym wnioskowaniem
5 - praca bardzo dobra metodologicznie, z pogłębioną analizą przedmiotu badań
Literatura
T. Bauman, T. Pilch, red., Zasady badań pedagogicznych
W. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela
M. Łobocki, Metody badań pedagogicznych
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce
Pedagogika, pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, pod red. T. Pilcha
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: