Seminarium licencjackie WNP-PE-SLDMC21
Celem seminarium licencjackim jest opracowanie pracy dyplomowej i zdanie egzaminu licencjackiego. Pod opieką naukową promotora student ustali temat pracy, obszar badawczy, określi teren i grupę badawczą, a także sformułuje problemy i hipotezy, dobierze odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze. Będzie przygotowywany do samodzielnego wyszukiwania literatury związanej z określonym tematem.
Student podczas zajęć pozna: Ogólną charakterystykę pisania pracy licencjackiej. Organizację warsztatu pracy. Zostaną omówione metody badań ilościowych i jakościowych. Koncepcja pracy. Zasady konstrukcji przypisów oraz redagowanie bibliografii. Opracowanie wstępu i zakończenia.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
EK_01 - wie jak poprawnie stworzyć koncepcję badań własnych
EK_02 - zna ogólną charakterystykę pisania pracy licencjackiej
Umiejętności
EK_01- umie zorganizować warsztat pracy pisarskiej
EK- 02- potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i połaczyć ją z opsiem działań praktycznych
Kompetencje społeczne
EK_01- samodzielnie poszukuje literatury niezbędnej do opracowania tematu pracy dyplomowej,
EK_02 - ma świadomość etycznego wymiaru pracy naukowej
Opis ECTS:
Udział w zajęciach 30 godzin,
praca własna 60 godzin,
analiza tekstów źródłowych 50 godzin,
konsultacje indywidualne 10 godzin
30+60+50+10 = 150h /4 ECTS
Literatura
Literatura Podstawowa:
Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, PWN
M. Łobocki (2010) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków.
S. Palka (2010) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk.
F. Bereźnicki (2011) Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: