Seminarium licencjackie WNP-PE-SLDEK21
Podczas przygotowań do napisania pracy (wybór tematu, skonstruowanie założeń metodologicznych, zaprojektowanie kompletnego procesu badawczego) studenci w praktyce wykorzystają umiejętności nabyte podczas studiów, m.in.: opanowanie podstaw warsztatu badawczego umożliwiającego przygotowanie pracy licencjackiej, wykorzystanie podstaw metodologii badań pedagogicznych, doboru strategii prowadzonych badań (np. ilościowych i jakościowych), narzędzi
Podczas zajęć studenci będą mieli okazję wykorzystać w praktyce swój warsztat badawczy oraz pisarski, poprzez kształtowanie pisemnej wypowiedzi naukowej, sporządzenie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, doskonaląc umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1.: Student wyjaśnia terminy i pojęcia badań pedagogicznych (problemy badawcze, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia )
EK2.: Student wyjaśnia na czym polegają strategie ilościowe oraz jakościowe w badaniach pedagogicznych
EK.3.: Student prawidłowo sporządza bibliografię
EK.4. Student poprawnie dokonuje cytowań w przygotowywanej pracy licencjackiej
EK5.: Student stosuje wybrane metody badań ilościowych w pedagogice
EK6.: Student stosuje wybrane metody badań jakościowych w pedagogice
EK7. Student samodzielnie przygotowuje pracę licencjacką
PUNKTY ECTS ( 3):
Cykliczne spotkania: 30
Studiowanie literatury: 25
Pisanie pracy licencjackiej: 50
Kryteria oceniania
Ocena ciągła przygotowania do seminarium.
Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie bardzo dobrym- ocena bdb
Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie dobrym- ocena db/ db+
Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie poprawnym- ocena dst
Praktyki zawodowe
nie dot.
Literatura
1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
2. Tadeusz Pilch, Teresa Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001 (lub inny)
3. Heinz- Hermann Kruger, Metody badań w pedagogice, Wydawnictwo Pedagogika GWP, Gdańsk 2007
4. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 200
5. Mieczysław Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999
6. Gnitecki J., stęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999
Literatura UZUPEŁNIAJĄCA:
7. Jerzy Brzeziński, Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: