Seminarium licencjackie WNP-PE-SLDBK3
Zagadnienia teoretyczne z zakresu pedagogiki, pedagogiki społecznej, opiekuńczej oraz studiowanej specjalności. Informacje na temat pisania pracy naukowej. Budowa pracy naukowej. Przypisy do tekstu. Informacje na temat opracowania zagadnień metodologicznych, konstruowania narzędzi badawczych, przeprowadzenia badań i analizy statystycznej uzyskanych wyników. Opracowanie teoretyczne przedmiotu badań. Dopracowanie części teoretycznej. Opracowanie zagadnień metodologicznych, konstruowanie narzędzi badawczych.
W cyklu 2021/22_Z:
Ostateczna konceptualizacja i przeprowadzenie badań. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanego materiału badawczego. Opracowanie pełnej wersji pracy licencjackiej, bibliografia, załączniki, wnioski, podsumowanie. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
W cyklu 2021/22_L:
Ostateczna konceptualizacja i przeprowadzenie badań. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanego materiału badawczego. Opracowanie pełnej wersji pracy licencjackiej, bibliografia, załączniki, wnioski, podsumowanie. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EU 1 - Student zna terminologię stosowaną w pedagogice, studiowanej specjalności, metodologii badań pedagogicznych.
EU 2 - Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i oprowadzeniu badań w pedagogice, w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
EU 3 - Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i poznawania poprzez badania empiryczne problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych.
EU 4 - Potrafi wypowiadać się w mowie i piśmie, wykorzystując zasady pisania tekstu naukowego na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych.
EU 5 - Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie własnych badań.
EU 6 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych, poprzedzonych dokładnym poznaniem poprzez badania empiryczne.
EU 7 - Jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie przedstawionych pracy.
3,0 - student w bardzo podstawowym stopniu przyswoił wiadomości z zakresu metodologii oraz związane z tematem pracy, wymaga pomocy w opracowaniu koncepcji badawczej i rozdziału teoretycznego.
3, 5 - student w stopniu dostatecznym porusza się w obszarze wiedzy dotyczącej specjalności, zagadnienia podejmowanego w pracy, metodologii badań, wymaga pomocy w projektowaniu badań i rozdziału teoretycznego.
4, 0 - student posiada zadowalający poziom wiedzy z zakresu metodologii badań pedagogicznych, jak również pisania pracy, poprawnie projektuje i prowadzi badania, n w stopniu dobrym , zadowalającym przygotowuje pracę.
4, 5 - student dobrze opanował zasady pisania pracy, zna terminologię niezbędną w opracowaniu części teoretycznej pracy oraz z zakresu metodologii, jest samodzielny w projektowaniu badań, ich prowadzeniu jak też przygotowaniu rozdziału teoretycznego i metodologicznego.
5, 0 - student doskonale opanował zasady pisania pracy, kryteria jakim odpowiada praca na kierunku pedagogika, prawidłowo stosuje terminologię z zakresu studiowanej specjalności jak i metodologii, samodzielnie projektuje badania, przeprowadza i przygotowuje rozdział teoretyczny oraz metodologiczny.
Literatura
Literatura podstawowa:
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001; Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995; Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000; Rubacha K., Metodologia badan nad edukacją, Warszawa 2008;Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013; Szlosek F., Badania, dojrzewanie, rozwój. Eksperyment i obserwacja w badaniach pedagogicznych, Radom 2007.
Literatura uzupełniająca:
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2001; Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000; Żegnałek K., Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010; Żegnałek K., Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych, Warszawa 2008.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Znajomość zagadnień z zakresu metodologii badań pedagogicznych. |
W cyklu 2021/22_L:
Znajomość zagadnień z zakresu metodologii badań pedagogicznych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: