Seminarium doktoranckie WNP-PE-SEMPOD
Celem i zadaniem seminarium doktoranckiego jest m.in. opracowanie problematyki rozprawy doktorskiej. Ustalenie koncepcji badań. Przygotowanie części teoretycznej rozprawy. Sprecyzowanie programu i metod badawczych. Opracowanie sposobu analizy wyników badań. Przeprowadzenie badań i analiza wyników. Interpretacja wyników badań własnych. Napisanie części empirycznej rozprawy. Podsumowanie i wnioski płynące z pracy.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Doktorant zna krajowy i światowy dorobek naukowy związany z tematyką rozprawy doktorskiej.
Umiejętności
- Doktorant potrafi definiować cel i przedmiot badań oraz analizować i przedstawić literaturę naukową;
- potrafi opracować koncepcję rozprawy doktorskiej, osadzić problem pracy w określonym kontekście teoretycznym i empirycznym oraz wybrać odpowiednie pozycje bibliograficzne.
Kompetencje społeczne
Doktorant jest gotów do niezależnego badania powiększającego istniejący dorobek naukowy;
- jest gotowy do podejmowania zadań w sferze zawodowej i publicznej z uwzględnieniem ich etycznego wymiaru, przyjmowania odpowiedzialności za ich skutki oraz kształtowania wzorów właściwego postępowania.
Literatura
D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia - Metodyka - Ewaluacja, Lublin 2011.
M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2008.
D. Jemielniak, Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Warszawa 2012.
D. Jemielniak, Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, Warszawa 2012.
M. Angrosino, Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2010.
R. Barbour, Badania fokusowe, Warszawa 2011.
T. Rapley, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa 2013.
U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: