Seminarium licencjackie WNP-PE-SEM3-MB
Zajęcia obejmują dwa moduły. Pierwszy moduł dotyczy kluczowych dla poszczególnych prac licencjackich pojęć. Studenci referują ich opracowanie w oparciu o zgromadzoną literaturę przedmiotu (dwie prezentacje na zajęciach ). Drugi moduł dotyczy treści zawartych w poszczególnych rozdziałach pracy. Studenci referują treści rozdziałów swoich prac licencjackich (w ciągu pierwszego semestru będą to pierwsze napisane rozdziały). Na bieżąco wyjaśnia się zaistniałe w procesie pisania trudności (merytoryczne i formalne) zgłaszane przez studentów.
W cyklu 2023/24_Z:
W październiku-listopadzie br. studentki w oparciu o zebraną literaturę przedmiotu referują problematykę związaną z kluczowymi pojęciami swoich rozprawek dyplomowych (2 osoby na każdych zajęciach). Są to następujące pojęcia: rozwój społeczny dziecka, akceptacja własnego ciała i wyglądu, uzależnienie od pornografii, trauma pokoleniowa, rodzina dysfunkcyjna, lęk szkolny, zdolna młodzież w systemie edukacji masowej, uniwersalne wartości, samobójstwa i próby samobójcze. |
W cyklu 2023/24_L:
Luty-marzec-kwiecień studentki referują główne treści i argumentację kolejnych rozdziałów (tj. rozdział 3.) swojej pracy dyplomowej (1-2 osoby na każdych zajęciach). |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Godziny zajęć.................................................. 30
Przygotowanie się do zajęć………………… 30
lektury......................... 30
Przygotowanie dwóch rozdziałów pracy dyplomowej................................ 60
____________________________________________
Sumaryczna liczba punktów ECTS 5
| W cyklu 2023/24_L: Godziny zajęć.................................................. 30
Przygotowanie się do zajęć………………… 30
lektury......................... 30
Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy dyplomowej i ostatecznej redakcji pracy................................ 60
____________________________________________
Sumaryczna liczba punktów ECTS 5
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
(W) Student prezentuje wiedzę z zakresu: metodologii pracy naukowej oraz pedagogiki ogólnej, pedagogiki kultury i resocjalizacji.
(U) Student potrafi wykonać kwerendę bibliograficzną w zakresie wybranego tematu pracy dyplomowej. Potrafi: analizować literaturę naukową; formułować pytanie badawcze, stawiać tezy oraz je uzasadniać; posługiwać się językiem naukowym; budować strukturę pracy naukowej, sporządzać dokumentację.
(K) Wykazuje sumienność w prowadzonych badaniach nad pracą dyplomową. Dostrzega uniwersalny wymiar wartości chrześcijańskich w praktyce pedagogicznej. Ma świadomość zasad etycznych obowiązujących w pracy naukowej.
Kryteria oceniania
- Na ocenę 2,0 (niedostateczny): student nie potrafi posługiwać się terminologią używaną w pedagogice ogólnej i resocjalizacji; nie zna metodologii pracy naukowej. Nie przygotowuje się do pracy na seminarium dyplomowym (referowanie problematyki związanej z głównymi pojęciami i treściami poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej). Nie dostarcza prowadzącemu seminarium w terminie kolejnych rozdziałów pracy dyplomowej. Opuszcza seminaria. Nie współpracuje z prowadzącym seminarium (nie odnosi się do uwag zgłaszanych przez prowadzącego w procesie monitorowania pisania pracy).
- Na ocenę 3,0 (dostateczny): student ma podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i resocjalizacji; potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej; zna metody pracy naukowej. Brakuje mu systematyczności w przygotowaniu się do pracy na seminarium dyplomowym, nie w pełni współpracuje z prowadzącym seminarium (nie zawsze odnosi się do uwag zgłaszanych przez prowadzącego w procesie monitorowania pisania pracy). Odznacza się niskimi kompetencjami językowymi. Referowanie problematyki związanej z głównymi pojęciami i treściami poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej sprawia mu dużą trudność. Dostarcza prowadzącemu seminarium w terminie kolejne rozdziały pracy dyplomowej.
- Na ocenę 3,5 (dostateczny plus): student ma podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i resocjalizacji; potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej; zna metody pracy naukowej. Systematycznie wykazuje się przygotowaniem do pracy na seminarium dyplomowym, prezentuje efekty prowadzonych przez siebie badań naukowych. Podejmuje współpracę z prowadzącym seminarium. Odznacza się zadawalającymi kompetencjami językowymi. Referowanie problematyki związanej z głównymi pojęciami i treściami poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej sprawia mu pewną trudność (brak spójności i logiki wypowiedzi). Dostarcza prowadzącemu seminarium w terminie kolejne rozdziały pracy dyplomowej.
- Na ocenę 4 (dobry): student nie tylko posiada wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i resocjalizacji oraz potrafi dobrać źródła bibliograficzne, zna metody pracy naukowej i stosuje te metody w przygotowywaniu swojej pracy dyplomowej, a źródła poddaje krytycznej analizie. Wykazuje się systematycznością w przygotowywaniu pracy dyplomowej. Chętnie współpracuje z prowadzącym seminarium. Odznacza się dobrymi kompetencjami językowymi. Referowanie problematyki związanej z głównymi pojęciami i treściami poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej nie sprawia mu trudność (zachowuje spójność i logikę wypowiedzi). Dostarcza prowadzącemu seminarium w terminie kolejne rozdziały pracy dyplomowej.
- Na ocenę 4,5 (dobry plus): student nie tylko posiada wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i resocjalizacji oraz potrafi dobrać źródła bibliograficzne, zna metody pracy naukowej i stosuje kreatywnie te metody w przygotowywaniu swojej pracy dyplomowej, a źródła poddaje krytycznej analizie. Wykazuje się systematycznością w przygotowywaniu pracy dyplomowej. Posiada dobre kompetencje językowe. Chętnie współpracuje z prowadzącym seminarium. Referowanie problematyki związanej z głównymi pojęciami i treściami poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej nie sprawia mu trudność (zachowuje spójność i logikę wypowiedzi). Dostarcza prowadzącemu seminarium w terminie kolejne rozdziały pracy dyplomowej.
- Na ocenę 5 (bardzo dobry): student, spełniając kryteria uzyskania oceny dobrej plus, ponadto jest kreatywny i samodzielny w prowadzonych przez siebie badaniach. Sprawnie dokonuje syntezy wyników analizy naukowej. Posiada bardzo dobre kompetencje językowe. Nie tylko umiejętnie referuje problematykę związaną z głównymi pojęciami i treściami poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej, ale jest otwarty na dyskusję na temat swojej pracy i chętnie współpracuje z prowadzącym seminarium.
Literatura
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 1998; Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową. Skrypt do użytku wewnętrznego studentów UKSW, Wyd. UKSW, Warszawa 2006; Wolański A. Edycja tekstów, PWN, Warszawa 2008. Pozostała literatura zostanie podana w trakcie zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: