Seminarium magisterskie WNP-PE-SEM-MGR2-JB
Zajęcia mające za zadanie wprowadzenie w umiejętność prowadzenia badań i opracowywania materiału w formie pracy naukowej.
Zapoznanie się z podstawowymi problemami pisania prac naukowych.
Wybór problematyki badawczej – sformułowanie roboczego tematu pracy.
Metodologia i statystyka w pedagogice specjalnej –
Wyszukiwanie literatury dotyczącej problematyki badawczej
Opracowanie koncepcji pracy dyplomowej.
Określenie badanej populacji.
Wdrożenie badań pilotażowych oraz w eksperymencie I badania.
Przedstawienie planu pracy, wstępu i bibliografii.
Przedstawienie opracowania I badania, części teoretycznej oraz metodologicznej.
Przedstawienie wyników badań oraz ich opracowania.
Przedstawienie całości pracy do adiustacji, wybór recenzentów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
W1: zagadnienia związane z nazewnictwem i klasyfikowaniem technik diagnostycznych (K_W01).
W2: podstawowe elementy diagnostyki podstawowych zaburzeń, w tym zaburzeń spektrum autyzmu (K_W02),
W3: metody stosowane w profilaktyce i wsparciu pedagogicznym osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (K_W03).
Kryteria oceniania
dyskusja, praca pisemna
Praktyki zawodowe
nie
Literatura
Bereźnicki F. (2015), Praca licencjacka i magisterska z pedagogiki, psychologii i socjologii, Impuls, Kraków.
Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne.
Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa
Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka
Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków
Łobocki M. (2006) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków
Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków
Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków
Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia
pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków
Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa
Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa
Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa
Puslecki W. (2001) Model pedagogicznej pracy naukowej, IMPULS, Kraków
Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: