Seminarium licencjackie WNP-PE-SEM-LIC-3-BK
Seminarium licencjackie pozwala na przygotowanie pracy licencjackiej. Student poznaje podstawowe zasady i wymagania przygotowania pracy licencjackiej w dyscyplinie pedagogika. Następuje konceptualizacja i przeprowadzenie badań. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanego materiału badawczego. Opracowanie pełnej wersji pracy licencjackiej, bibliografia, załączniki, wnioski, podsumowanie. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
W cyklu 2022/23_Z:
Zagadnienia teoretyczne z zakresu pedagogiki, pedagogiki społecznej, opiekuńczej, pedagogiki rodziny. Informacje na temat pisania pracy naukowej. Budowa pracy naukowej. Przypisy do tekstu. Informacje na temat opracowania zagadnień metodologicznych, konstruowania narzędzi badawczych, przeprowadzenia badań i analizy statystycznej uzyskanych wyników. Opracowanie teoretyczne przedmiotu badań. Dopracowanie części teoretycznej. Opracowanie zagadnień metodologicznych, konstruowanie narzędzi badawczych. |
W cyklu 2022/23_L:
Ostateczna konceptualizacja i przeprowadzenie badań. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanego materiału badawczego. Opracowanie pełnej wersji pracy licencjackiej, bibliografia, załączniki, wnioski, podsumowanie. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Udział w seminarium 30h
Samodzielna analiza materiałów źródłowych 30 h
Przygotowywanie pracy licencjackiej 60 h
Przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30h | W cyklu 2022/23_Z: Udział w seminarium 30h
Samodzielna analiza materiałów źródłowych 60 h
Przygotowywanie pracy licencjackiej 60 h |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 - Student zna terminologię stosowaną w pedagogice i jej subdyscyplinach , metodologii badań pedagogicznych.
EK 2 - Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i oprowadzeniu badań w pedagogice, w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.
Umiejętności:
EK 3 - Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i poznawania poprzez badania empiryczne problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych.
EK 4 - Potrafi wypowiadać się w mowie i piśmie, wykorzystując zasady pisania tekstu naukowego na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych.
EK 5 - Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie własnych badań.
Kompetencje:
EK 6 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych, poprzedzonych dokładnym poznaniem poprzez badania empiryczne.
EK 7 - Jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie przedstawionych fragmentów pracy - rozdział teoretyczny, metodologiczny, narzędzie(a) badawcze, rozdział analityczny, a w konsekwencji całej pracy.
3,0 - student w bardzo podstawowym stopniu przyswoił wiadomości z zakresu metodologii oraz związane z tematem pracy, wymaga pomocy w opracowaniu koncepcji badawczej i rozdziału teoretycznego.
3, 5 - student w stopniu dostatecznym porusza się w obszarze wiedzy dotyczącej specjalności, zagadnienia podejmowanego w pracy, metodologii badań, wymaga pomocy w projektowaniu badań i rozdziału teoretycznego.
4, 0 - student posiada zadowalający poziom wiedzy z zakresu metodologii badań pedagogicznych, jak również pisania pracy, poprawnie projektuje i prowadzi badania, n w stopniu dobrym , zadowalającym przygotowuje pracę.
4, 5 - student dobrze opanował zasady pisania pracy, zna terminologię niezbędną w opracowaniu części teoretycznej pracy oraz z zakresu metodologii, jest samodzielny w projektowaniu badań, ich prowadzeniu jak też przygotowaniu rozdziału teoretycznego i metodologicznego.
5, 0 - student doskonale opanował zasady pisania pracy, kryteria jakim odpowiada praca na kierunku pedagogika, prawidłowo stosuje terminologię z zakresu studiowanej specjalności jak i metodologii, samodzielnie projektuje badania, przeprowadza i przygotowuje rozdział teoretyczny oraz metodologiczny.
Literatura
Literatura podstawowa:
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001; Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995; Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000; Rubacha K., Metodologia badan nad edukacją, Warszawa 2008;Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013; Szlosek F., Badania, dojrzewanie, rozwój. Eksperyment i obserwacja w badaniach pedagogicznych, Radom 2007.
Literatura uzupełniająca:
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2001; Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000; Żegnałek K., Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010; Żegnałek K., Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: