Socjologia edukacji WNP-PE-SED
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Wiedza
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i rozumieć pojęcia naukowe socjologii edukacji; wyjaśnić ciągłość i związek kultury polskiej (europejskiej) z kulturą grecką, rzymską, chrześcijańską oraz jej wpływ na środowisko społeczne, proces socjalizacji, inkulturacji; wyjaśnia socjologiczno-pedagogiczne aspekty kształtowania stosunków społecznych w procesie wychowania; ma wiedzę dotyczącą instytucji wychowania naturalnego, bezpośredniego i pośredniego.
Umiejętności
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować treści kształcenia związane z tożsamością europejskiego kręgu cywilizacyjno-kulturowego; zaprezentować umiejętności związane z poczuciem przynależności do społeczności szkolnej, środowiska lokalnego, regionu, kraju; kreować warunki sprzyjające wychowaniu bezpośredniemu i pośredniemu, indywidualnemu i grupowemu działaniu na rzecz środowiska społecznego; organizować i planować nawiązywanie i utrzymywanie poprawnych kontaktów z dziećmi, dorosłymi, osobami z niepełnosprawnością, przedstawicielami innej narodowości i rasy.
Kompetencje społeczne (postawy)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada dojrzałe postawy społeczne w podejmowaniu aktywności na rzecz środowiska społeczno-kulturowego; postępuje zgodne zasadami etyki w zapobieganiu sytuacjom zagrażającym zrównoważonemu rozwojowi społecznemu; prezentuje kreatywne postawy intra oraz interpersonalne w procesie wychowania, socjalizacji, kulturalizacji.
NAKŁAD PRACY STUDENTKI/STUDENTA:
- uczestniczenie w wykładzie - 30 godz. dydaktycznych
- praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych
- konsultacje według potrzeb studentki/studenta (dyżur)
- przygotowanie do kolokwium pisemnego lub projektu pisemnego - 30 godz. dydaktycznych
Ogółem 90 godzin dydaktycznych (3 ECTS).
METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, praca z książką, w przypadku pracy pisemnej: metoda projektu (szczegóły podczas wykładu).
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Wiedza
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i rozumieć pojęcia naukowe socjologii edukacji; wyjaśnić ciągłość i związek kultury polskiej (europejskiej) z kulturą grecką, rzymską, chrześcijańską oraz jej wpływ na środowisko społeczne, proces socjalizacji, inkulturacji; wyjaśnia socjologiczno-pedagogiczne aspekty kształtowania stosunków społecznych w procesie wychowania; ma wiedzę dotyczącą instytucji wychowania naturalnego, bezpośredniego i pośredniego.
Umiejętności
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować treści kształcenia związane z tożsamością europejskiego kręgu cywilizacyjno-kulturowego; zaprezentować umiejętności związane z poczuciem przynależności do społeczności szkolnej, środowiska lokalnego, regionu, kraju; kreować warunki sprzyjające wychowaniu bezpośredniemu i pośredniemu, indywidualnemu i grupowemu działaniu na rzecz środowiska społecznego; organizować i planować nawiązywanie i utrzymywanie poprawnych kontaktów z dziećmi, dorosłymi, osobami z niepełnosprawnością, przedstawicielami innej narodowości i rasy.
Kompetencje społeczne (postawy)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada dojrzałe postawy społeczne w podejmowaniu aktywności na rzecz środowiska społeczno-kulturowego; postępuje zgodne zasadami etyki w zapobieganiu sytuacjom zagrażającym zrównoważonemu rozwojowi społecznemu; prezentuje kreatywne postawy intra oraz interpersonalne w procesie wychowania, socjalizacji, kulturalizacji.
NAKŁAD PRACY STUDENTKI/STUDENTA:
- uczestniczenie w wykładzie - 30 godz. dydaktycznych
- praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych
- konsultacje według potrzeb studentki/studenta (dyżur)
- przygotowanie do kolokwium pisemnego lub projektu pisemnego - 30 godz. dydaktycznych
Ogółem 90 godzin dydaktycznych (3 ECTS).
METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, praca z książką, w przypadku pracy pisemnej: metoda projektu (szczegóły podczas wykładu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: