Pedagogika wczesnoszkolna WNP-PE-PWCZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1: Student zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne.
EK 2: Student potrafi formułować pedagogiczne, psychologiczne założenia koncepcji edukacji wczesnoszkolnej dzieci w wieku 6-10 lat. Charakteryzuje psychologiczne i konstruktywistyczne podstawy uczenia się dziecka i biopsychospołeczne wymiary jego funkcjonowania w środowisku szkolnym.
EK 3: Dokonuje charakterystyki kompetencji zawodowych nauczyciela edukacji zintegrowanej. Rozpoznaje uwarunkowania pracy z uczniem w klasach I - III w świetle dyskursów pedagogicznych.
Umiejętności:
EK 4: Potrafi krytycznie ocenić szanse i zagrożenia w edukacji wczesnoszkolnej;
EK 5: Posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania relacji uczeń nauczyciel w klasach I-III.
EK 6: Przewiduje konsekwencje rozwojowe przyjmowanych założeń pedagogicznych w przyszłej pracy.
Kompetencje:
EK 7: Wykazuje potrzebę zdobywania wiedzy i dokształcania w celu budowania kompetencji nauczyciela edukacji zintegrowanej.
EK 8: Wykazuje aktywną, twórczą postawę w podejmowania wyzwań zawodowych w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej.
Opis ECTS:
Godziny kontaktowe: wykład 30 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury 25 godz.
Przygotowanie się do egzaminu, konsultacje 30 godz.
Liczba punktów ECTS: (85 godz) = 3 ECTS
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: