Psychologia kliniczna WNP-PE-PSKL
Podczas zajęć zostaną omówione następujące obszary:
1. Modele teoretyczne psychologii klinicznej/ modele powstawania zaburzeń psychicznych
2. Klasyfikacja zaburzeń zdrowia psychicznego (zaburzenia lękowe, zaburzenia depresyjne, zaburzenia zachowania, zachowania opozycyjno-buntownicze, zaburzenie hiperkinetyczne, zaburzenia odżywiania)
3. Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej dzieci i młodzieży
4. Psychologia zaburzeń osobowości
5. Choroba psychiczna w paradygmacie stresu psychologicznego
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza W01, W06, W07: student posiada wiedzę z zakresu psychopatologii ogólnej, zna przyczyny wyjaśniające zaburzenia zachowania, umie scharakteryzować główne modele teoretyczne w psychologii klinicznej oraz wybrane zaburzenia psychiczne
Umiejętności U02, U08: student rozumie zagadnienia z zakresu psychopatologii ogólnej, potrafi posługiwać się adekwatnymi pojęciami w opisie zagadnień z obszaru psychologii klinicznej
Kompetencje K06, K10: student potrafi różnicować zaburzenia psychiczne oraz wskazać właściwe dla danego problemu metody diagnozy i terapii psychologicznej
Opis ECTS:
Udział w wykładzie: 30 godz.
Czas na zapoznanie się z literaturą: 15 godz.
praca ze studium przypadku 5 godzin
Przygotowanie do egzaminu 10 godz.
SUMA GODZIN 60 godzin
LICZBA ECTS 60 godz./30 godz. = 2
Kryteria oceniania
egzamin pisemny - test (pytania jednokrotnego wyboru, za każde pytanie student może otrzymać 1 pkt, łącznie 20 pytań= 20 pkt.
Skala:
0-9 pkt - 5 (bdb)
10-12 pkt - 4+ (db+)
13 pkt - 4 (db)
14-16 pkt - 3+ (dst+)
17 pkt - 3 (dst)
18-20 pkt - 2 (ndst)
Student na ocenę:
3 w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, odróżnia grupy zaburzeń zdrowia psychicznego
3+ w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego
4 w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego
4+ w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym
5 w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, bardzo dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym, aktywnie uczestniczy w zajęciach podczas dyskusji
Praktyki zawodowe
I rok II st. - Ped.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
- Sęk H., Psychologia kliniczna 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
- Rola J., Zalewska M., Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2002
- Seligmann E.P., Walker E.F., Rosenhan D.L., Psychopatologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003
- Bilikiewicz A., Psychiatria, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007
-Meyer Robert G, Psychopatologia, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: