Projekty opiekuńczo-wychowawcze WNP-PE-PROLIC
Wykaz tematów:
1. Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć;
2. Design Thinking w pracy pedagogów - etapy procesu, wybrane techniki, narzędzia;
3. Znaczenie projektów w działalności opiekuńczo – wychowawczej. Dobre praktyki;
4. Planowanie, realizowanie i ocena – etapy oraz zadania w działalności projektowej;
5. Definiowanie mocnych stron projektu i trudności towarzyszących jego wykonaniu;
6. Prezentacja, analiza, ewaluacja przygotowanych projektów studenckich (teoria a praktyka);
7. Charakterystyka kompetencji przydatnych w pracy współczesnego pedagoga, także projektowej;
8. Podsumowanie zajęć, efektów podjętych aktywności.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Planowany godzinowy nakład pracy: 2 punkty ECTS razy 30h
- godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach –30h
- praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu -10h
- przygotowanie projektu, w tym współpraca z zespołem –18h
- konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej) –2h | W cyklu 2022/23_Z: Planowany godzinowy nakład pracy: 2 punkty ECTS razy 30h
- godziny kontaktowe/obecność i aktywność na zajęciach –30h
- praca indywidualna, studiowanie literatury przedmiotu -10h
- przygotowanie projektu, w tym współpraca z zespołem –18h
- konsultacje z Prowadzącą zajęcia (także w formie zdalnej) –2h
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EW1 Studentka/Student ma wiedzę o strukturze systemu edukacji; organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych;
EW2 Studentka/Student posiada wiedzę na temat poszczególnych etapów tworzenia, realizacji i oceny projektów opiekuńczo - wychowawczych;
UMIEJĘTNOŚCI:
EU1 Studentka/Student potrafi zaplanować działania pedagogiczne; generować rozwiązania problemu i przewidywać rezultaty projektowanych aktywności;
EU2 Studentka/Student posiada umiejętność pracy w zespole, prezentowania opinii oraz pomysłów, uwzględniając m.in. wyniki analiz innych autorów;
KOMPETENCJE:
EK1 Studentka/Student jest gotowa/gotowy do współpracy ze specjalistami i innymi osobami zaangażowanymi w projekt; postępuje w pracy etycznie.
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie zajęć:
- Indywidualne zadanie praktyczne - scharakteryzowanie i prezentacja zasobów: umiejętności, kompetencji przydatnych w pracy projektowej
(EW1, EW2, EU2);
- Projekt zespołowy - zaplanowanie, przedstawienie, ocena pomysłu/rozwiązania wpisującego się w problematykę zajęć, z wykorzystaniem analiz zawartych m.in. w dostępnych raportach z badań
(EW1, EW2, EU1, EU2, EK1);
- Aktywny udział w konwersatoriach*, pracach zespołu projektowego, dyskusji podczas zajęć (bezpośredniej i na platformie Moodle)
(EU1, EU2, EK1).
* możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: