Psychologia rozwojowa i osobowości WNP-PE-PRIO
Podczas ćwiczeń student dowie się jak przebiega rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji. Poza najważniejsze zmiany rozwojowe zachodzące w tym czasie w sferze fizycznej, poznawczej, społecznej, emocjonalnej, moralnej, w zakresie komunikacji i rozwoju mowy oraz osobowości.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
EK_ W01, W03 - Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości
EK_W05, W06- Student charakteryzuje zmiany rozwojowe które zachodzą w poszczególnych okresach rozwojowych
EK_U02, U01, U03, - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami
teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych uwzględniając charakterystyczne dla danego okresu rozwojowego cechy kluczowe; potrafi dokonać analizy zjawisk społecznych uwzględniając rozwój człowieka i konstruować działania pedagogiczne
EK_K03, K01 - ma świadomość swojej wiedzy i widzi stałą potrzebę podnoszenia kwalifikacji
Opis ECTS
Udział w zajęciach: 30 godzin
Zapoznanie się z literaturą omawianą na zajęciach: 30 godzin
Przygotowanie się do kolokwium: 20 godzin
Aktywny udział podczas zajęć, praca w grupach: 10 godzin
30+30+20+10=90 godzin / 3 ECTS
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- kolokwium ustne, obecność na zajęciach, dodatkowa aktywność podczas zajęć (praca w grupach - prezentacja z określonego tematu, praca z pytaniami problemowymi)
kolokwium ustne (3 pytania, łączna liczba pkt 8, za każde pytanie 2 pkt.)
Skala:
0 - 3,5 pkt - 2 (ndst)
4 - 4,5 pkt - 3 (dst)
5 pkt - 3+ (dst+)
5,5 pkt- 6 pkt - 4 (db)
6,5 pkt - 4+ (db+)
7-8 pkt - 5 (bdb)
Student, który zaliczył przedmiot wie / umie / potrafi na ocenę:
3.0 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, pomija jednak wiele istotnych kwestii lub popełnia błędy, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia
3.5 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym liczne błędy lub pomija istotne szczegóły
4.0 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym nieliczne błędy lub pomija istotne szczegóły
4.5 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka
5.0 Student potrafi scharakteryzować dokładnie rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowiek
Literatura
Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka. T. 2 Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
Matczak A., Zarys psychologii rozwoju, Wyd. Edukacyjne Żak, Warszawa 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: