Praktyka asystencka WNP-PE-PR-A-SZK-II
Celem praktyki jest zapoznanie z organizacją placówki i pracą opiekuna praktyki tj. statutem, organizacją pracy, stosowną dokumentacją; specjalistami współpracującymi z placówką i opiekunem praktyki. Praktyka w szczególności polega na obserwacji przez studenta działań podejmowanych przez
opiekuna na terenie placówki.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 - zna w stopniu pogłębionym środowisko wychowawcze placówki oświatowej rozumie jej specyfikę oraz metodykę postępowania
W02 – zna cele, organizację i funkcjonowanie instytucji oświatowych w stopniu pogłębionym
W03 – zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, odpowiedzialności prawnej opiekuna, podstawy prawne oświaty obowiązujące w placówce oświatowej
W04 – zna normy etyczne, procedury postępowania, zasady pracy i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej, w szczególności w pogłębionym zakresie w obszarze opieki, wychowania, edukacji
U01 - potrafi kierować się zasadami etycznymi w działalności pedagogicznej, szacunkiem dla każdego człowieka oraz przepisami prawa w działalności zawodowej
U02 - wykazuje się bardzo dobrą umiejętnością obserwacji działań podejmowanych dla uczestników w placówce oświatowej oraz ich poprawnego dokumentowania
K01 -jest gotów do zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka
K02 – jest gotów do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i przepisów prawa obowiązujących w placówce oświatowej, świadom wymagań stawianych przed absolwentami studiów pedagogicznych w czasie realizowanych praktyk
Kryteria oceniania
rozmowa, dyskusja
Podstawą zaliczenia praktyk jest przedstawienie wydziałowemu pełnomocnikowi ds. praktyk:
- karty praktykanta,
- sprawozdania z przebiegu praktyki,
- arkuszy obserwowanych zajęć,
- notatki ze spotkania ze specjalistą (specjalistami),
- innych materiałów, opracowanych podczas praktyk, np. przygotowanych pomocy
dydaktycznych, zdjęć dokumentujących realizację zajęć i efekty pracy, wykazów przeczytanej
literatury, wykazów aktów prawnych, z którymi student się zapoznał itp.
Literatura
program praktyk dla kierunku pedagogika
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: