Podstawy prawne i organizacyjne oświaty WNP-PE-PPOO-lic
Treści merytoryczne:Regulacje prawne dotyczące oświaty (konstytucja, ustawy, rozporządzenia). Rola samorządów terytorialnych jako organów prowadzących szkoły i placówki. Ustrój szkolny. Zarządzanie programami-funkcje podstawy programowej.Nadzór pedagogiczny. Szkolnictwo niepubliczne.Status zawodowy nauczyciela(awans zawodowy). Zarządzanie szkołą. Obowiązek szkolny. W ramach zajęć omawiane są też aktualnie wprowadzane zmiany na tle perspektywy wieloletnich trendów w rozwoju oświaty
Metody oceny: test
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EU - student zna podstawy prawne oświaty
Umiejętności:
EU - stosuje przepisy prawa w działalności zawodowej
Kompetencje:
EU - zachowuje przepisy prawa w działalności pedagogicznej
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
przygotowanie do zajęć: 25 godz.
przygotowanie prezentacji: 35 godz.
suma godzin: 60 [60/30(25)=2]
liczba ECTS: 2
Literatura
Akty prawne dot. oświaty (Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, wybrane rozporządzenia), projekty nowych aktów prawnych, materiały informacyjne MEN poświęcone planowanym zmianom w systemie oświaty.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: