Seminarium magisterskie WNP-PE-MGRJM22
Ostateczne i samodzielne ukończenie pracy magisterskiej, pod opieką promotora, pracy o charakterze systematyzującym i projektowym, badawczym lub aplikacyjnym. Samodzielne rozwiązanie problemu praktycznego (aplikacyjnego) bądź samodzielne rozwiązanie problemu ogólnego. Ogólna charakterystyka pisania pracy magisterskiej. Organizacja warsztatu pracy. Ostateczny dobór i analiza źródeł. Końcowa redakcja pracy naukowej. Zasady konstrukcji przypisów. Opracowanie wstępu i zakończenia. Redagowanie bibliografii. Skład komputerowy. Zapoznanie ze sposobami krytycznej analizy tekstu naukowego. Omówienie metod badań empirycznych i jakościowych.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna historyczny rozwój pojęć związanych z tematyką seminarium, zna twierdzenia związane z tematyką seminarium, potrafi powiązać je z twierdzeniami z podstawowego kursu studiów na kierunku pedagogika, zna techniki obliczeniowe właściwe dla dziedziny, z którą związana jest problematyka seminarium, zna i rozumie podstawowe zasady związane z ochroną własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz uwarunkowań prawnych działalności naukowej i dydaktycznej. Umiejętności studenta: konstruuje rozumowania społeczno-pedagogiczne, wykraczające poza program studiów, w szczególności dowodzi twierdzenia, weryfikuje hipotezy, tworzy kontrprzykłady, sprawdza poprawność wnioskowań w budowaniu dowodów formalnych twierdzeń wykraczających poza program studiów, stosuje w razie potrzeby w danym dziale narzędzia z innych dziedzin pedagogicznych, na poziomie zaawansowanym i obejmującym pedagogikę współczesną przedstawia w mowie i piśmie pojęcia i metody dotyczące problematyki seminarium, w oparciu o literaturę w języku polskim lub obcym i inne źródła. Przygotowuje i przedstawia zaawansowane opracowanie dotyczący obranego problemu społeczno-edukacyjnego, wypowiada się w sposób swobodny, używając ścisłego języka, na temat zagadnień edukacyjnych, w rozważanych zagadnieniach wykraczających poza program studiów dostrzega struktury formalne związane z podstawowymi działami pedagogiki, przygotowuje, oparciu o literaturą w języku polskim lub obcym, pracę pisemną na zadany temat (praca magisterska) oraz wykorzystuje literaturę pedagogiczną w procesie samokształcenia.
Kryteria oceniania
Metody: wykład, dyskusja, pogadanka, analiza wyników badań nad wybranymi problemami pedagogicznymi, prezentacje multimedialne.
Zaliczenie na podstawie przedkładanych przez studenta części pracy magisterskiej:
semestr I - Rozdział metodologiczny i przygotowanie narzędzi badawczych,
semestr II - Analiza wyników badań, ostateczna redakcja pracy magisterskiej.
Literatura
M. Węglicka, Jak pisać pracę magisterską?, Kraków 2005,
M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006,
M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010,
R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2007, S. Palka, Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010,
D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, ewaluacja, Lublin 2011,
F. Bereźnicki, Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: