Metodyka edukacji fizycznej i zdrowotnej w przedszkolu i szkole WNP-PE-MEF
Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą programowania, planowania oraz realizacji zajęć edukacji motoryczno-zdrowotnej na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Umożliwienie studentowi interpretowania założeń metod i form nauczania czynności ruchowych w zależności uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych oraz celów dydaktycznych. Wyposażenie studentów w niezbędną wiedzę konieczną do planowania kierunkowego, metodycznego związaną z kształceniem psychomotorycznym, zdrowotny.
W roku akademickim 2020/21 Zajęcia realizowane w systemie kształcenia na odległość na platformie Ms Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a91dd502f18e347148244403fe5e07b59%40thread.tacv2/conversations?groupId=ce6af204-05c0-4113-bc8a-7d1d257e23a4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student używa podstawowej terminologii z zakresu kultury fizycznej, prezentuje podstawową wiedzę z zakresu wychowania fizycznego i bezpieczeństwa prowadzonych zajęć;
Umiejętności:
Student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, prezentuje zajęcia w grupie studentów.
Kompetencje społeczne:
Student jest świadomy swojej roli w grupie jako wzór dla uczniów i potrafi ich w sposób efektywny zmotywować do pracy. Zdaje sobie sprawę z powagi swojej pracy jako pedagoga i na zajęcia zawsze przychodzi przygotowany i gotowy na sytuacje niespodziewane.
Uzasadnienie ECTS: 1
godziny kontaktowe: 15
przygotowanie projektu: 15
Łączna liczba godzin: 30=1 ECTS
Kryteria oceniania
na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji
- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji;
- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je porównać;
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Literatura
Literatura podstawowa:
- Bielski J.: Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Oficyna wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005
- Kierczak U.: Poradnik metodyczny- wychowanie fizyczne nauczanie zintegrowane. WSiP, Warszawa 2002.
Literatura uzupełniająca:
Bondarewicz M.: Forma zabawowa w nauczaniu gier zespołowych. SiT, Warszawa 1988.
Trześniowski R.: Gry i zabawy ruchowe. WSiP1995. - Wlaźnik K.: Wychowanie fizyczne w przedszkolu. WSiP 1985.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: