Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: Multicultural Education WNP-PE-KON-B2+-DS-L
Konwersatorium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globa-lizacją kultury z perspektywy edukacyj-nej. Chodzi zarówno o pogłębione rozu-mienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środo-wisk kulturowych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- zna i rozumie w pogłębionym stopniu założenia teorii wychowania, uczenia się i nauczania, kształcenia, opieki, w tym usytuowanie teorii kształcenia w zakre-sie pedagogiki, przedmiot i zadania teorii kształcenia oraz relacje dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegó-łowych, zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego, współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia, zagadnienie lekcji jako jednostki dydak-tycznej, kompetencje i wymagania dotyczące pracy nauczyciela, pedagoga, wychowawcy, konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, potrzebę i sposób wyrównywania szans edukacyj-nych;
- zna i rozumie strukturę i funkcje systemu edukacji, wybrane systemy edukacyjne innych krajów;
- potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu róż-nych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjali-stami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych roz-wiązań technologicznych;
- potrafi:
- stosować umiejętności językowe zgodne z wymaga-niami określonymi na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szcze-gólności: porozumiewać się z wykorzystaniem róż-nych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjali-stami w swojej dziedzinie oraz popularyzowania wie-dzy w tej dziedzinie wśród niespecjalistów;
- pisać teksty przydatne w pracy akademickiej, jak na przykład: abstrakt, streszczenie, krótki artykuł;
- samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną, przedstawiając swoje poglądy w zakresie stu-diowanej dziedziny nauki oraz podając argumenty za i przeciw;
- poprowadzić i podsumować dyskusję motywując uczestników do aktywności i ustosunkowując się do wyrażonych opinii;
- inspirować i organizować proces uczenia się innych osób;
- jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejęt-ności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa będzie średnią z punktów uzyskanych za wykonanie ćwiczeń (50%) i rozwiązywanie quizów (50%).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: