Seminarium magisterskie WNP-PE-IK-2019/20-1
Treści merytoryczne: Omówienie wymogów formalnych i merytorycznych do pisania prac dyplomowych na poziomie magisterskim. Analiza kryteriów kształtowania tytułu pracy magisterskiej na wybrany temat. Sprecyzowanie tematu i tytułu pracy. Zasady pisania wstępu. Koncepcja pracy magisterskiej z uwzględnieniem różnych typów. Specyfika przygotowania pracy o charakterze badawczym. Wymogi do opracowania literatury przedmiotu, zwłaszcza prawidłowego cytowania. Omówienie charakteru literatury i źródeł, niezbędnych dla opracowania wybranego tematu pracy. Kształtowanie metodologicznej koncepcji badań własnych w pracy badawczej: cel i przedmiot badań, problemy badawcze i hipotezy robocze, metody i narzędzia badawcze, wybór terenu badań i grupy badanej.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia w dziedzinie:
wiedzy:
EK W_01 - student wymienia formalne i merytoryczne wymogi do struktury i treści pracy magisterskiej;
EK W_02 - student wymienia zasady cytowania i parafrazowania różnych źródeł i literatury naukowej z zachowaniem praw autorskich;
EK W_03 - student wymienia wymogi edytorskie do robienia przypisów i układania bibliografii naukowej pracy magisterskiej.
w dziedzinie umiejętności:
EK U_01 - student posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji z różnych źródeł na wybrany temat z dziedziny pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej;
EK U_02- student precyzuje tytuł pracy magisterskiej, jej typ, ustala cel i aktualność;
EK U_03 - student formułuje cel i przedmiot badań w pracy o charakterze badawczym;
EK U_04 - student po opracowaniu właściwej literatury formułuje problemy badawcze i hipotezy robocze;
EK U_05 - student dobiera właściwe metody, techniki i narzędzia badawcze adekwatne do wybranego tematu;
EK U_06 - student dobiera i charakteryzuje teren badawczy;
EK U_07 - student przygotowuje pisemny projekt metodologicznej koncepcji badań własnych.
w dziedzinie postaw:
EK K_01- student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra podopiecznych.
EK K_02 - student jest zorientowany na systematyczną, sumienną i twórczą pracę; jest zdolny zarówno do samodzielnych poszukiwań naukowych, jak i do ścisłej współpracy z promotorem;
EK K_03 - student jest świadom odpowiedzialności dotyczącej korzystania ze źródeł, stanowiących intelektualną własność innych autorów.
Opis ECTS:
{1 ECTS = 30 (25 godz.)}
Udział w zajęciach - 30 godz.
Samodzielne opracowanie literatury - 60 godz.
Przygotowanie projektu części pracy dyplomowej - 60 godz.
Suma godz. = 150
Liczba ECTS = 5.
Praktyki zawodowe
Nie obowiązują
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: