Multicultural Education WNP-PE-ERAS-DS
Konwersatorium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globa-lizacją kultury z perspektywy edukacyjnej. Chodzi zarówno o pogłębione rozumienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środo-wisk kulturowych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
-zna i rozumie w pogłębionym stopniu założenia teorii wychowania, uczenia się i nauczania, kształcenia, opieki, w tym usytuowanie teorii kształcenia w zakresie pedagogiki, przedmiot i zadania teorii kształcenia oraz relacje dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych, zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego, współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia, zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej, kompetencje i wymagania dotyczące pracy nauczyciela, pedagoga, wychowawcy, konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, potrzebę i sposób wyrównywania szans edukacyjnych,
- zna i rozumie strukturę i funkcje systemu edukacji, wybrane systemy edukacyjne innych krajów,
- potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych,
- potrafi:
- stosować umiejętności językowe zgodne z wymaga-niami określonymi na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szcze-gólności: porozumiewać się z wykorzystaniem róż-nych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjali-stami w swojej dziedzinie oraz popularyzowania wie-dzy w tej dziedzinie wśród niespecjalistów;
- jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejęt-ności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza,
- pisać teksty przydatne w pracy akademickiej, jak na przykład: abstrakt, streszczenie, krótki artykuł;
- samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną, przedstawiając swoje poglądy w zakresie stu-diowanej dziedziny nauki oraz podając argumenty za i przeciw;
- poprowadzić i podsumować dyskusję motywując uczestników do aktywności i ustosunkowując się do wyrażonych opinii;
- inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Opis ECTS:
udział w zajęciach – 15
praca własna:
- wykonywanie zadań po zajęciach – 10
- przygotowanie do zajęć (lektura tek-stów) – 15
- rozwiązywanie quizów do lektur – 10
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania realizacji celów kształcenia:
- prowadzona będzie lista obecności,
- wykonywanie ćwiczeń po zajęciach,
- rozwiązywanie quizów.
Ocena końcowa będzie średnią z punktów uzyskanych za wykonanie ćwiczeń (50%) i rozwiązywanie quizów (50%).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: