Pedagogika chrześcijańska WNP-PE-CHRZ
Celem wykładu jest wskazanie, że chrześcijaństwo jako religia i jako system doktrynalny odegrało ważną rolę w budowaniu kształtu współczesnej kultury. Student, odwołując się do dokumentów Kościoła powinien umieć uzasadnić obecność chrześcijan w różnych sektorach życia, w tym również na gruncie wychowania i pedagogiki. Odwołując się do chrześcijańskiej koncepcji człowieka jako osoby wskazać jej znaczenie dla pełnego (integralnego) rozwoju człowieka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student po ukończeniu wykładu zna elementarną terminologię używaną w pedagogice o inspiracji chrześcijańskiej oraz rozumie jej źródła.
Potrafi wskazać, że chrześcijaństwo jako religia i jako system doktrynalny odegrało ważną rolę w budowaniu kształtu współczesnej kultury.
Umiejętności
Student, odwołując się do dokumentów Kościoła potrafi uzasadnić obecność chrześcijan w różnych sektorach życia, w tym również na gruncie wychowania i pedagogiki.
Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów.
Kompetencje
Odwołując się do chrześcijańskiej koncepcji człowieka jako osoby dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pełnym (integralnym) rozwojem człowieka.
Wyraża przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne składające się z dziesięciu pytań otwartych. Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi dziesięć.
Punkty - ocena:
10 = 5.0
9 = 4.5
8 = 4.0
7 = 3.5
6 = 3.0
- na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi przedstawić źródeł pedagogiki o inspiracji chrześcijańskiej oraz podstawowych dokumentów Kościoła na temat wychowania;
- na ocenę 3 (dst.): potrafi zaprezentować elementarną terminologię używaną w pedagogice o inspiracji chrześcijańskiej, przedstawić i sformułować podstawowe problemy moralne i dylematy etyczne związane z pełnym (integralnym) rozwojem człowieka oraz wymienić podstawowe dokumenty Kościoła na temat wychowania młodzieży;
- na ocenę 4 (db): prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat chrześcijaństwa jako religii i jako systemu doktrynalnego, który odegrał ważną rolę w budowaniu kształtu współczesnej edukacji i kultury;
- na ocenę 5 (bdb): odwołując się do chrześcijańskiej koncepcji człowieka jako osoby potrafi przedstawić i sformułować podstawowe problemy moralne i dylematy etyczne związane z pełnym (integralnym) rozwojem człowieka oraz ważne miejsce inspiracji chrześcijańskiej we współczesnej edukacji i kulturze.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: