Pediatryczna opieka nad dzieckiem WNP-P-WWRD-PODZ
Standardy opieki nad kobietą ciężarną i noworodkiem.
Okres noworodkowy, problemy okresu noworodkowego.
Wcześniactwo - charakterystyka, zagrożenia, zadania opieki neonatologicznej.
Rozwój dziecka w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym, tory rozwojowe. Sygnały ostrzegawcze w rozwoju dziecka.
Profilaktyka pediatryczna - bilanse zdrowia, szczepienia ochronna, psychohigiena-charakterystyka.
Opieka pediatryczna nad dzieckiem chorym - cele, przebieg choroby, wskazania do konsultacji, diagnoza i procedury postępowania, choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci.
Opieka specjalistyczna nad dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej. Zna standardy sprawowania opieki nad ciężarną i noworodkiem. Ma wiedzę na temat harmonijnego rozwoju dziecka na poszczególnych jego etapach.
Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotyczącą opieki pediatrycznej nad dzieckiem zdrowym i chorym.
Zna i rozumie biologiczne podstawy rozwoju. Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neonatologii dziecięcej.
Zna choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci, ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN.
Zna i rozumie zagadnienie diagnozy pediatrycznej małego dziecka, w tym wcześniaka, zagrożonego zaburzeniami rozwoju.
W zakresie umiejętności student potrafi dokonać charakterystyki zadań pediatry w profilaktyce pierwotnej i wtórnej
Potrafi analizować i interpretować biologiczne podstawy rozwoju; analizować anatomię i fizjologię układu nerwowego, wykorzystywać wiedzę z zakresu podstaw neonatologii.
Potrafi określić sygnały ostrzegawcze w przebiegu rozwoju małego dziecka.
Potrafi określać choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci.
Potrafi scharakteryzować przebieg badania pediatrycznego.
Potrafi interpretować diagnozę pediatryczną małego dziecka, w tym wcześniaka, zagrożonego zaburzeniami rozwoju.
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest egzamin testowy złożony z 30 pytań jednokrotnego wyboru. Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie minimum 60% prawidłowych odpowiedzi. Do egzaminu obowiązują zagadnienia przedstawione na wykładach.
>92% pkt ocena bardzo dobra (5)
84-91% pkt ocena dobra+ (4,5)
76-83% pkt ocena dobra (4)
68-75% pkt ocena dostateczna plus+ (3,5)
60-67% pkt ocena dostateczna (3)
<60% pkt ocena niedostateczna, brak zaliczenia przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: