Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w szkole WNP-P-SK
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami postępowania w sytuacjach kryzysowych w placówkach oświatowych w aspekcie wybranych zdarzeń losowych, kryzysów wychowawczych, samobójstw oraz kontaktów z mediami. Przygotowanie słuchaczy do umiejętnego rozpoznawania zagrożeń, budowania strategii postępowania, tworzenia procedur oraz zapoznanie z zasadami komunikacji medialnej.
W cyklu 2021/22_L:
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami postępowania w sytuacjach kryzysowych w placówkach oświatowych w aspekcie wybranych zdarzeń losowych, kryzysów wychowawczych, samobójstw oraz kontaktów z mediami. Przygotowanie słuchaczy do umiejętnego rozpoznawania zagrożeń, budowania strategii postępowania, tworzenia procedur oraz zapoznanie z zasadami komunikacji medialnej. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK1: Słuchacz zna teoretyczne i praktyczne podstawy organizowania i zarządzania placówkami oświatowo - wychowawczymi w sytuacjach kryzysowych.
EK2: Słuchacz wyjaśnia uwarunkowania kierowania placówką oświatową w różnych sytuacjach kryzysowych.
Umiejętności:
EK3: Słuchacz potrafi skutecznie planować i administrować placówkami oświatowymi w sytuacji kryzysu.
EK4: Słuchacz potrafi planować działania jednostek oświatowych we współpracy ze środowiskiem lokalnym.
EK5: Słuchacz potrafi w sposób skuteczny komunikować się z otoczeniem społecznym w sytuacji kryzysu szkolnego.
EK6: Słuchacz potrafi zastosować zdobytą wiedzę w projektowaniu działań zawodowych.
Opis ECTS:
Godziny kontaktowe : Konwersatorium 10 godzin.
Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury : 25 godzin.
Przygotowanie prezentacji :15 godzin.
Liczba punktów ECTS : 2 punkty = 50 godzin pracy słuchacza.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach, aktywny udział w dyskusji i przygotowanie prezentacji dotyczącej postępowania w wybranych sytuacjach kryzysowych.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
K. Koszewska - Budowanie strategii antykryzysowej na terenie szkoły/placówki oświatowej. ORE 2011r.(edu.ore.pl).
Literatura uzupełniająca:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - Kryzys - szybkie reagowanie.WCIES, MSCDN, (209,2011).
A. M.Wesołowska - Bezpieczeństwo młodzieży.Warszawa, PolteX, 2008.
H.D.Sasal - Niebieska Karta PARPA, Warszawa, 2005.
D. Piotrowicz - Szkoła w obliczu incydentów krytycznych i sytuacji kryzysowych.CODN, warszawa, 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: