Pedagogika szkolna WNP-P-PPN-PS
Wiedza na temat szkolnego środowiska edukacyjnego z uwzględnieniem jego złożoności i i9nterakcyjności, wiedza na temat porządku prawnego edukacji, zapoznanie z podstawami wiedzy z zakresu funkcjonowania szkoły jako instytucji wychowawczej oraz wspomagającej rozwój jednostki i społeczeństw, zaznajomienie z podstawami wiedzy z zakresu funkcjonowania klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego oraz relacjami władzy w środowisku szkolnym, nauczyciel w relacjach podmiotowych – z uczniem,
rodzicem, instytucjami pozaszkolnymi i społecznością
lokalną,. zapoznanie się z problematyka zawodu nauczyciela jako jednego z zawodów pomocowych (misyjnych), kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu pedagogiki szkolnej oraz wiązania teorii z praktyką pedagogiczną, rozwijanie innowacyjnej postawy pedagogicznej.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie modele współpracy wewnątrzśrodowiskowej w szkole - pomiędzy podmiotami szkoły oraz zasady współpracy szkoły ze środowiskiem i możliwości jej rozszerzania.
Zna i rozumie rolę nauczyciela/wychowawcy w modelowaniu postaw ucznia/wychowanka, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności
pedagogicznej oraz potrafi dostosowywać własne działania, materiały i środki do sposobów funkcjonowania uczniów w klasie/zespole.
Ma wiedzę z zakresu pedagogiki szkolnej, zna jej cele, zadania, funkcje, problematykę i potrafi ją wykorzystać do analizowania i interpretowania
rzeczywistości szkolnej.
Kryteria oceniania
Realizacja projektu związanego z przedmiotem nauczania - temat ustalony z prowadzącym, krytyczna prezentacja projektu - grupy.
Literatura
Szymaniak J., Pedagogika szkolna, Koszalin 2013.
Kwieciński Z. ,Śliwerski B. , 2003r., "Pedagogika", wyd. Warszawa, t.1 i 2,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: