Pedagogika ogólna WNP-P-PPN-POW
Celem wykładów z pedagogiki ogólnej, realizowanych przez prof. UKSW dr hab. Edytę Wolter w semestrze zimowym 2024/2025 (w formacie online za pomocą aplikacji Ms Teams) jest zmotywowanie Studentek i Studentów do poznania / pogłębienia / poszerzenia wiedzy w zakresie pojęć pedagogiki, zrozumienia miejsca pedagogiki w systemie nauk, jej powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi.
METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Studentka / Student ma pogłębioną wiedzę o terminologii stosowanej w pedagogice, rozumie jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych.
- Studentka / Student ma poszerzoną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi.
- Studentka / Student ma specjalistyczną wiedzę o społeczno-kulturowych, historycznych, filozoficznych podstawach kształtowania się pedagogiki jako dyscypliny naukowej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Studentka / Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (oraz powiązanych z nią dyscyplin) celem analizowania oraz interpretowania problemów edukacyjnych.
- Studentka / Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł informacji.
- Studentka / Student potrafi sprawnie posługiwać się zasadami, normami etycznymi w procesie zdobywania wiedzy pedagogicznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Studentka / Student rozumie potrzebę samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju edukacji ustawicznej.
- Studentka / Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w procesie zdobywania wiedzy oraz w relacjach interpersonalnych.
- Studentka / Student odpowiedzialnie uczestniczy w wykładach i w sposób zrównoważony przygotowuje się do egzaminu z pedagogiki.
Kryteria oceniania
Wykład zdalny prowadzony za pomocą aplikacji Ms Teams. Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania końcowej oceny pozytywnej na podstawie kolokwium pisemnego w warunkach stacjonarnych:
- ocena 3.0 - Studentka / Student zna podstawowe tezy z wykładu problemowego w zakresie pedagogiki; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwijania swoich umiejętności.
- ocena 3.5 - Studentka / Student zna pojęcia z zakresu pedagogiki; systematycznie pracuje nad sobą (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne).
- ocena 4.0 - Studentka / Student prawidłowo rozwiązuje problemy dotyczące interakcji społecznych w procesie edukacji, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego.
- ocena 4.5 - Studentka / Student klasyfikuje, porównuje poszczególne pedagogiczne kategorie pojęciowe, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w procesie zdobywania wiedzy.
- ocena 5.0 - Studentka / Student potrafi sprawnie interpretować przykładowe zjawiska pedagogiczne, wychowawcze, posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i merytorycznego ich argumentowania; dostrzega znaczenie wartości uniwersalnych, chrześcijańskich w kreowaniu zrównoważonego rozwoju społecznego w XXI wieku.
Podczas kolokwium pisemnego ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: