Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć: organizacja nauczania w zakresie przedmiotów humanistycznych i społecznych WNP-P-PPN-DHS
Celem ćwiczeń akademickich z "Dydaktyki przedmiotu nauczania lub zajęć: organizacja nauczania w zakresie przedmiotów humanistycznych i społecznych" jest zdobycie / pogłębienie / poszerzenie wiedzy oraz umiejętności aplikacyjnych w zakresie szeroko pojętych nauk o wychowaniu.
METODY KSZTAŁCENIA: metoda dyskusji, metoda pracy z książką, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (np. brainstorming), metody waloryzacyjne (ekspresyjne, impresyjne), metody praktyczne (metoda ćwiczebna, metoda realizacji zadań wytwórczych), metoda projektu.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Studentka / Student zna wymagania ogólne ujęte w podstawie programowej przedmiotu kształcenia.
- Studentka / Student zna pojęcia, wie jakie są treści kształcenia prowadzonych zajęć.
- Studentka / Student umie powiązać nauczane treści kształcenia z innymi obszarami wiedzy, kultury.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Studentka / Student operuje pojęciami / tezami / faktami z zakresu treści nauczania - uczenia się.
- Studentka / Student umie interpretować treści nauczania - uczenia się w ujęciu aktualnego stanu wiedzy naukowej.
- Studentka / Student ma prawidłowo ukształtowaną umiejętność w zakresie doboru treści kształcenia i zadań umożliwiających rozwijanie zainteresowań uczniów (także szczególnie uzdolnionych).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Studentka / Student jest przygotowana / przygotowany do ustawicznego doskonalenia swojej wiedzy, kompetencji merytorycznych.
- Studentka / Student ma potrzebę / gotowość do poszukiwania nowych zasobów ubogacających treści kształcenia.
- Studentka / Student ma dojrzałe kompetencje społeczne w relacjach intra- oraz interpersonalnych.
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe na podstawie prezentacji ćwiczebnych (forma indywidualna zróżnicowana) oraz na podstawie kolokwium pisemnego w warunkach stacjonarnych, po osiągnięciu efektów kształcenia (forma indywidualna jednolita):
- ocena 3.0 - Studentka / Student zna podstawowe tezy z "Dydaktyki przedmiotu nauczania lub zajęć: organizacja nauczania w zakresie przedmiotów humanistycznych i społecznych"; rozumie potrzebę dokształcania się, ustawicznego doskonalenia, rozwijania swoich umiejętności.
- ocena 3.5 - Studentka / Student zna pojęcia z zakresu "Dydaktyki przedmiotu nauczania lub zajęć: organizacja nauczania w zakresie przedmiotów humanistycznych i społecznych"; systematycznie pracuje nad sobą (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne).
- ocena 4.0 - Studentka / Student rozwiązuje problemy dotyczące interakcji społecznych w procesie kształcenia i wychowania, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego.
- ocena 4.5 - Studentka / Student klasyfikuje, porównuje poszczególne kategorie pojęciowe, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w procesie zdobywania wiedzy.
- ocena 5.0 - Studentka / Student potrafi sprawnie interpretować przykładowe sytuacje edukacyjne, posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i merytorycznego ich argumentowania.
Podczas kolokwium pisemnego ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: