Marketing i promocja szkoły WNP-P-MPSZ
Na zajęciach uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami z zakresu marketingu i promocji. Poprzez udział w ćwiczeniach i
symulacjach analizują narzędzia budowania wizerunku produktów i instytucji oraz zakres skutecznego ich zastosowania w budowaniu
publicity szkoły.
Uczestnicy dowiadują się, jak analizować potrzeby grup docelowych, jak diagnozować ich oczekiwania, wychodzić naprzeciw potrzebom
oraz jak skutecznie promowac własne usługi.
Bazując na wizji szkoły, uczestnicy dowiadują się, jak stworzyć plan marketingowy placówki, po jakie narzędzia sięgnąć - jak
wykorzystywać media elektorniczne, przygotowywać graficznie materiały promocyjne, organizować imprezy szkolne, redagować
informacje dla mediów, jak współpracować ze środowiskiem lokalnym oraz podwykonawcami.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wie / umie / potrafi
rozpoznaje i wymienia formy i narzędzia promocji szkoły,
objaśnia znaczenie poszczególnychsposobów budowania reputacji szkoły
opracowuje samodzielnie strategie promocji szkoły
posługuje się narzędziami promocji do budowania reputacji szkoły i utrzymywania korzystnych relacji z otoczeniem
ma świadomość różnorodności narzędzi i form docierania do grup docelowych
docenia znaczenie marketingu i promocji oraz docenia siłę środków masowego przekazu.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, ćwiczeniach i symulacjach. Przygotowanie pracy zaliczeniowej - opracowanie własnej koncepcji promocji szkoły na przykładzie wybranej placówki.
Literatura
Foster Timothy R.V. Zdobywanie dobrego publicyty na 100 sposobów. Kraków 1999.
Goban-Klas T., Kadragic A., Czarnowski P., Public Relations, czyli promocja reputacji. Warszawa 1999.
Dzierzgowska I. Akademia zarządzania „Dyrektora Szkoły”. Wolters Kluwer, Warszawa 2009.
Andresen K. Marketing Robin Hooda. MT Biznes, Warszawa 2010.
Fazlagić J. Marketing szkoły. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: