Logopedia kliniczna i szkolna z przygotowaniem dydaktyczno-metodycznym III WNP-P-LKISZ-III
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z obowiązującymi definicjami dysfonii, jąkania, giełkotu, opóźnionego rozwoju mowy, mutyzmu, mutyzmu wybiórczego, a także zakresem i charakterem oddziaływań w gerontologopedii.
Przedstawione zostaną mechanizmy powstawania omawianych na ćwiczeniach zaburzeń oraz metody i techniki oddziaływań terapeutycznych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
obecność i aktywność na zajęciach (min. 80%), zaliczenie na podstawie zrealizowanego projektu.
Literatura
Chęciek M., 2007, Jąkanie. Diagnoza – terapia – program, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, Kraków.
Emiluta-Rozya D., 2007, Opóźniony rozwój mowy a opóźnienie rozwoju mowy, "Poradnik Językowy", z. 8.
Faściszewska M., 2017, Tuchowska J. A., Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [w:] Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy, red. Skibska J., wyd. Impuls, Kraków.
Guitar B., 2014, Stuttering. An Integrated Approach to Its Nature and Treatment, wyd. LWW.
Góral-Półrola J., 2016, Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, wyd. Impuls, Kraków.
Michalik M. (red.), 2014, Diagnoza i terapia logopedyczna osób dorosłych i starszych, Collegium Columbinum, Kraków.
Szamburski K.,2012, Diagnoza niepłynności mówienia [w:] Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, red. E. Czaplewska, S. Milewski, wyd. GWP, Sopot.
Obrębowski A. (red.), 2018, Wprowadzenie do neurologopedii, wyd. Termedia, Poznań.
Tarkowski Z.,1999, Jąkanie, PWN, Warszawa, s. 35–47, 168–221.
Tarkowski Z., Góral-Półrola J., Reicchel I., 2017, Mowa bezładna [w:] Patologia mowy, red. Z. Tarkowski, wyd. Harmonia, Gdańsk, s. 165-194.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: