Marketing w kulturze WNHS-ZDK-MwK
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_L)
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a_04xdswt464WQDuUhNByJpDCCt2LAxW2TqIsqf6mrW41%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ac006e20-d978-4d34-ba6f-cc4fc958a221&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_L)
Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową.
ZAKRES TEMATÓW:
Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’
Marketing tradycyjny a content marketing
Badanie rynku/ Target/Google Analytics
Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria
Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka
Reklama, PR a propaganda (każdy przynosi na zajęcia przykłady 2 reklam, dobrej i złej)
Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN)
Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram
Youtube, Snapchat
Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie
Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny)
Marketing w praktyce - na przykładzie MNW
Tworzenie strategii marketingowej - teoria
Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka
W cyklu 2021/22_Z:
Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. ZAKRES TEMATÓW: |
W cyklu 2022/23_L:
Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. ZAKRES TEMATÓW: |
W cyklu 2023/24_L:
Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Część zajęć (jeśli będzie to możliwe) będzie odbywała się w muzeach (np. MNW, etnograficzne), aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce. ZAJĘCIA ON-LINE za pomocą Ms Teams, Moodle i Padlet. ZAKRES TEMATÓW: |
W cyklu 2024/25_Z:
Dziedzictwo kulturowe jest produktem, które jak każdy inny produkt wymaga odpowiedniej promocji. Jednak marketing dóbr kultury różni się znacząco od promowania podstawowych usług i dóbr konsumpcyjnych, mimo że używa podobnych narzędzi. W ramach zajęć studenci poznają skuteczne techniki marketingowe zarówno w teorii, jak i w praktyce, np. przygotowując ankietę w celu badania rynku, tworząc plan komunikacyjny oraz kampanię PR-ową. Prezentowane referaty/prezentacje będą podstawą do dyskusji w trakcie zajęć. ZAKRES TEMATÓW: Czym jest marketing? Różnice między marketingiem korporacyjnym a ‚kulturalnym’ Marketing tradycyjny a content marketing Badanie rynku/ Target/Google Analytics Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - teoria Ankieta - przygotowanie i interpretacja wyników - praktyka Reklama, PR a propaganda Działalność edukacyjna a marketing (wystawy dla dzieci, CSW, w MNW wszystko wolno, etnograficzne, POLIN) Media społecznościowe w służbie marketingu: Facebook, Instagram Youtube, Snapchat Marketing bezpośredni i szeptany, humor w marketingu/reklamie Ambient marketing (wirusowy, partyzancki i podstępny) Tworzenie strategii marketingowej - teoria Tworzenie planu komunikacyjnego - praktyka |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Udział w konwersatorium: 30 godz.
Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.
Suma godzin: 60 godz.
Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS | W cyklu 2024/25_Z: 2 ECTS: 30 godz. udział w zajęciach, 30 godz. przygotowanie prezentacji i referatu. | W cyklu 2023/24_L: Udział w konwersatorium: 30 godz.
Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.
Suma godzin: 60 godz.
Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
ZDK_W11, Ma podstawową wiedzę na temat teoretycznych podstaw zarządzania dziedzictwem kulturowym, sposobów jego interpretowania i popularyzacji.
ZDK_W19, Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne, zna rodzaje więzi społecznych oraz rządzące nimi prawidłowości.
ZDK_U01, Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
ZDK_K05, Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego ludzkości oraz za dostarczanie społeczeństwu jego popularnej interpretacji opartej na rzetelnej wiedzy naukowej
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach, 2. wykonanie na ocenę samodzielnej prezentacji + referatu oraz zadań w grupach.
Na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy na temat marketingu w kulturze
Na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę na temat marketingu w kulturze
Na ocenę 4 (db) ma określoną na temat marketingu w kulturze oraz zna powszechnie stosowane techniki badania rynku, promocji i popularyzacji kultury. Potrafi wykorzystać tą wiedzę w praktyce.
Na ocenę 5 (bdb) student ma dużą wiedzę na na temat marketingu w kulturze oraz zna powszechnie stosowane techniki badania rynku, promocji i popularyzacji kultury. . Potrafi operować tą wiedzą w sposób biegły i wykorzystać ją w praktyce.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015.
2. Kociatkiewicz J. , Marketing w kulturze, w: Krytyczny nurt zarządzania, 2014, s. 150-162.
3. Smoleń T., Produkt kultury – charakterystyka marketingowa, w: Zeszyty Naukowe nr 720 Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2006.
4. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
5. Jedlewska B., Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, w: Zarządzanie w Kulturze, Tom 7, 2006, s. 95-105.
6. Burkiewicz Ł., Marketing w kulturze : ukierunkowanie na rynek czy na produkt?, w: „Perspektywy kultury” 2014, nr 2 (11), s. 141-156.
7. Węglarska K., Marketing jako „przyszłość” kultury, „Acta Humana” 4 (1/2013), 139-152.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.
Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.
Kochan M., Pojedynek na słowa: techniki erystyczne w publicznych sporach Kraków: Znak, 2005.
Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2004.
W cyklu 2024/25_Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Kotler, P. i Lane Keller K., Marketing, Poznań : Rebis, 2015. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_L:
brak |
W cyklu 2023/24_L:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: