Seminarium magisterskie. Historia architektury X-XX w., ochrona i konserwacja zabytków w Polsce i na świecie WNHS-HS-SM2HA1020
Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych).
W cyklu 2021/22_L:
Nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). |
W cyklu 2022/23_L:
Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). |
W cyklu 2023/24_L:
Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). |
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
HS2_W03 Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia.
HS2_W04 Ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.
HS2_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki
HS2_U02 Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej.
HS2_U03 Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
HS2_U04 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania.
HS2_U05 Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę.
HS2_U07 Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
Kryteria oceniania
Omawianie prac pisemnych podczas zajęć i korekta napisanych tekstów - zasady oceny zostaną podane na początku zajęć.
1. Przyjęcie i zatwierdzenie złożonego planu pracy i wykazu literatury, źródeł oraz materiałów do pracy
2. Zatwierdzenie i przyjęcie konspektu pracy
3. Zatwierdzenie i przyjęcie całości pracy
Obecność obowiązkowa (dopuszczalna ilość nieobecności - 2). Sytuacje szczególne do rozpatrzenia i wyjaśnienia przez prowadzącego.
Kryteria oceny:
- na ocenę 2 (nast..): nie umie zaprezentować przyswojonego materiału lub jest on nie na temat.
- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje część przyswojonego materiału.
- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje przyswojony materiał oraz potrafi go porównać.
- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zebrany w trakcie zajęć materiał, potrafi go porównać i przeanalizować.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
[do wyboru]
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006.
2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007.
3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005.
4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012.
5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008.
* Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach.
W cyklu 2021/22_Z:
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. |
W cyklu 2021/22_L:
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. |
W cyklu 2022/23_Z:
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. |
W cyklu 2022/23_L:
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. |
W cyklu 2023/24_Z:
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. |
W cyklu 2023/24_L:
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Brak |
W cyklu 2021/22_L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: