Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki nowożytnej WNHS-HS-SLWZzHSN
Zajęcia poświęcone przygotowaniu studenta i prowadzeniu nad nim nadzoru merytorycznego nad pracą licencjacką.
W trakcie zajęć odbywa się określenie zainteresowań naukowych i wybór zagadnienia, pomoc w zebraniu literatury i wskazanie w jaki sposób należy jej szukać, także pomoc w przygotowaniu tekstu wraz z materiałem ilustracyjnym. Zadaniem promotora jest koordynacja postępu prac, pomoc w doborze literatury, korekta tekstu i ewentualna redakcja aparatu naukowego (w pierwszym semestrze).
Metody dydaktyczne: dyskusja w gronie uczestników w oparciu o referaty studentów prezentujące wybrane problemy pracy dyplomowej.
W cyklu 2021/22_L:
Treści merytoryczne: Metody dydaktyczne: dyskusja w gronie uczestników w oparciu o referaty studentów prezentujące wybrane problemy pracy dyplomowej. |
W cyklu 2023/24_Z:
Zajęcia poświęcone przygotowaniu studenta i prowadzeniu nad nim nadzoru merytorycznego nad pracą licencjacką. Metody dydaktyczne: dyskusja w gronie uczestników w oparciu o referaty studentów prezentujące wybrane problemy pracy dyplomowej. |
W cyklu 2023/24_L:
Zajęcia poświęcone przygotowaniu studenta i prowadzeniu nad nim nadzoru merytorycznego nad pracą licencjacką. Metody dydaktyczne: dyskusja w gronie uczestników w oparciu o referaty studentów prezentujące wybrane problemy pracy dyplomowej. |
W cyklu 2024/25_Z:
Zajęcia poświęcone przygotowaniu studenta i prowadzeniu nad nim nadzoru merytorycznego nad pracą licencjacką. Metody dydaktyczne: dyskusja w gronie uczestników w oparciu o referaty studentów prezentujące wybrane problemy pracy dyplomowej. |
W cyklu 2024/25_L:
Zajęcia poświęcone przygotowaniu studenta i prowadzeniu nad nim nadzoru merytorycznego nad pracą licencjacką. Metody dydaktyczne: dyskusja w gronie uczestników w oparciu o referaty studentów prezentujące wybrane problemy pracy dyplomowej. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 10 ECTS (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin. | W cyklu 2023/24_Z: 10 ECTS (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin.
| W cyklu 2024/25_L: 10 ECTS (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin.
| W cyklu 2022/23_Z: 10 ECTS (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin.
| W cyklu 2024/25_Z: 10 ECTS (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin.
| W cyklu 2023/24_L: 10 ECTS (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin.
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Seminarium licencjackie: 10 pkt (po 5 w każdym semestrze):
1. uczestnictwo w zajęciach 60 godzin.
2. przygotowanie referatu 60 godzin.
3. zebranie literatury i napisanie tekstu 180 godzin.
Efekty uczenia się dla absolwentów historii sztuki:
Wiedza.
Student zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma
znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii
oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Ma wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.
Umiejętności.
Student potrafi rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki
poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych
informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich
krytyczną ocenę i syntezę. Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę
problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów
in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych,
wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in.
w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację
wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik
informacyjno-komunikacyjnych. Student Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki, a także
przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z
zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich
znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie
historyczno-kulturowym. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować
właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Student Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w
mowie i w piśmie. Umie
przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i
poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
Efekty uczenia się dla studentów ODKiŚ:
Wiedza:
Student w zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony dóbr
kultury i historii sztuki zna i rozumie elementarne fakty oraz
zależności między nimi. W zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony
środowiska zna i rozumie elementarne fakty i pojęcia oraz zależności
między nimi.
Umiejętności:
Student Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktycznych działaniach
związanych z ochroną dóbr kultury w tym z działalnością oświatową i
popularyzatorską. Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i opinii na
temat dóbr kultury, a także skonstruować logiczne wypowiedzi w
mowie i w piśmie na temat ochrony dóbr
kultury oraz przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i
poprawnie opracowanymi fotografiami.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: obecność na seminarium, możliwość 2 nieusprawiedliwionych obecności, prezentacja referatu na opracowywany temat (1 do 3 razy w semestrze w zależności od liczby uczestników), oraz zadanej przez wykładowcę literatury,oddanie w semestrze zimowym (do końca sesji zimowej) pierwszego rozdziału pracy z przypisami i literaturą.
W sesji poprawkowej student jest zobowiązany do oddania promotorowi pracy 3 tygodnie przed terminem złożenia pracy do dziekanatu. Przekroczenie tego terminu wiąże się z możliwością niezaliczenia przedmiotu w sesji poprawkowej.
Literatura
Literatura podstawowa:
A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008.
A. D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Kraków 2008.
Literatura dodatkowa:
podawana sukcesywnie, dobrana w zależności od tematu.
W cyklu 2021/22_L:
A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008. Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008. Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008. Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008. Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2024/25_L:
Literatura podstawowa: A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008. Literatura dodatkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
W cyklu 2022/23_Z:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
W cyklu 2022/23_L:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
W cyklu 2023/24_Z:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
W cyklu 2023/24_L:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
W cyklu 2024/25_Z:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
W cyklu 2024/25_L:
Wymagania wstępne: znajomość historii sztuki wcześniejszych epok. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: