Seminarium licencjackie. Wybrane problemy sztuki XIX-XXI wieku WNHS-HS-SLWPS1921
Treści merytoryczne:
Wybór, sprecyzowanie i opracowanie tematu badawczego. Koordynowanie postępu prac. Uwagi pozwalające na korektę tekstu.
Celem seminarium jest napisanie pracy licencjackiej. Przygotowanie prac ma przygotować studentki i studentów do samodzielnej pracy badawczej, wstępnie przygotować do pisania tekstów naukowych.
Przygotowanie pracy licencjackiej na koniec semestru letniego, poprzedzone jest wyborem problemu badawczego, zbieraniem, selekcją i interpretacją źródeł i opracowań oraz pozyskanie umiejętności krytycznego korzystania z literatury naukowej. Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki 2 poł. XX w.
Poziom przedmiotu:
Zaawansowany
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: zajęcia dydaktyczne 30 g. - 1 pkt ECTS, pozostałe punkty praca własna studenta | W cyklu 2023/24_L: zajęcia dydaktyczne 30 g. - 1 pkt ECTS, pozostałe punkty praca własna studenta | W cyklu 2022/23_Z: liczba godzin w sali 30,
przygotowywanie pracy 90 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Absolwent ma zaawansowaną wiedzę o wybranym problemie z zakresu problematyki seminarium.
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące zjawisk artystycznych z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki.
Ma podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników.
Ma umiejętność skonstruowanej logicznie wypowiedzi pisemnej i ustnej połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu i prezentacji fotografii dzieł sztuki.
Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności.
Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę dzieł sztuki, poddając je interpretacji z zastosowaniem typowych metod z historii sztuki, dla określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
Potrafi korzystać z literatury obcojęzycznej, dotyczącej szczegółowych zagadnień z historii sztuki.
Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością
KOMPETENCJE
Rozumie potrzebę konfrontowania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce zawodowej.
ECTS: 8
60 godz. konsultacji podczas zajęć
80 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiałów
80 godz. praca nad tekstem
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Zaliczenie każdego semestru na podstawie:
1. obecności (dopuszcza się trzy nieobecności w semestrze, powyżej studentka/student może nie otrzymać zaliczenia)
2. oddanie prac zgodnie z poniższym harmonogramem
a. do końca listopada:
- ustalenia tematu pracy
- ustalenie problemu i tezy pracy
- wybór metody
- przedstawienie wstępnego stanu badań
- przedstawienie struktury pracy
b. do końca semestru ustalenie hipotezy pracy, przygotowanie konspektu pracy, oddanie zarysu jednego rozdziału.
Spełnienie powyższych warunków oznacza zaliczenie semestru zimowego.
W semestrze letnim
- do końca kwietnia oddanie całości pracy (bez wstępu i zakończenia), po minimum 1 korekcie
- do 15 maja oddanie pracy po 2 korekcie ze wstępem i zakończeniem
Po 15 maja będą przeprowadzane jedynie korekty pracy, osoby, które nie przygotują pracy w tym terminie nie będą dopuszczone do obrony w czerwcu.
Osoby, które nie zdążą oddać pracy do 15 maja będą musiały przedłużyć termin składania pracy do 30 września.
Osoby przedłużające składanie prac na wrzesień zobowiązane do oddania całości pracy do korekty nie później niż 30 czerwca. W dalszym etapie będą przeprowadzane jedynie konsultacje tekstu (w okresie lipiec-sierpień nie prowadzę konsultacji prac). Ostateczna wersja tekstu musi zostać przekazana nie później niż 10 września.
W przypadkach indywidualnych (choroba, problem z dostępem do materiałów z przyczyn obiektywnych itp.) dopuszczam zmianę harmonogramu oddawania pracy. Wszelkie opóźnienia związane z przyczynami losowymi muszą być zgłaszane na bieżąco.
Studentka / student:
- na ocenę 3 (dst.): umie samodzielnie gromadzić, przetwarzać i opracowywać informacje oraz prezentować wyniki;
- na ocenę 4 (db.): umie samodzielnie gromadzić, przetwarzać i opracowywać informacje oraz prezentować wyniki; korzysta z wielu źródeł wiedzy, potrafi ocenić ich wiarygodność; konsekwentnie i poprawnie stosuje wybraną metodę badawczą;
- na ocenę 5 (bdb.): umie samodzielnie gromadzić, przetwarzać i opracowywać informacje oraz prezentować wyniki; korzysta z wielu źródeł wiedzy, potrafi ocenić ich wiarygodność; konsekwentnie i poprawnie stosuje wybraną metodę badawczą; formułuje własne wnioski badawcze, potrafi je przekonująco uzasadnić.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
W cyklu 2021/22_Z:
Literatura dobierana jest indywidualnie w zależności od specyfiki pracy studentki / studenta. Literatura uzupełniająca (nieobowiązkowa) 1. Bätschmann O.- Historia sztuki na przejściu od ikonologii do hermeneutyki , w: Artium Questiones III, 1986. |
W cyklu 2021/22_L:
Literatura dobierana jest indywidualnie w zależności od specyfiki pracy studentki / studenta. Literatura uzupełniająca (nieobowiązkowa) 1. Bätschmann O.- Historia sztuki na przejściu od ikonologii do hermeneutyki , w: Artium Questiones III, 1986. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
W cyklu 2021/22_L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: