KN - Metodyka nauczania historii sztuki - ćwiczenia WNHS-HS-MNHS
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a3RViJaMb7wRncDwSlfj6qfEdNHqeigHzfemnPUdZqIo1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=2207b141-4863-4cc2-ac5a-e2a6570ca6c4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
- http://xj5caxi (w cyklu 2021/22_L)
Ćwiczenia z metodyki nauczania historii sztuki mają na celu praktykowanie wiedzy nabytej na wykładzie: dydaktyka historii sztuki i plastyki dla wszystkich studentów, którzy chcą zdobyć kwalifikacje pedagogiczne. Przedmiot prowadzony jest III roku historii sztuki studiów I stopnia. Mogą też w nim uczestniczyć studenci studiów II stopnia na kierunku historia sztuki, jeśli nie realizowali modułu dydaktycznego na studiach pierwszego stopnia. W takim przypadku nabywają przede wszystkim kompetencje do nauczania pierwszego przedmiotu (historia sztuki) i w pierwszej kolejności odbywają praktyki dydaktyczne (dydaktyka historii sztuki) w liczbie 120 godzin. Jeśli planują uzyskać kompetencje do nauczania również drugiego przedmiotu (plastyka) muszą uczestniczyć ponadto w zajęciach dydaktyki plastyki oraz odbyć dodatkowe praktyki w zakresie dydaktyki plastyki.
Przedmiot realizowany jest w niewielkiej w części w formie E-Lerningowej na platformie Moodle.
Łączna liczba godzin przedmiotu 120, w tym:
Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning.
Semestr letni - 60 godzin oraz 15 godzin e-learning.
Semestr zimowy
1. Program kształcenia w zakresie historii sztuki – omówienie dostępnych opracowań, dyskusja dotycząca wyboru programu dostosowanego do potrzeb i możliwości uczniów.
2. Ćwiczenia w formowaniu wybranych treści programu kształcenia - dostosowanie do potrzeb i możliwości uczniów i osiągnięcia kluczowe.
3. Ćwiczenia w konstruowaniu przedmiotowego systemu oceniania z historii sztuki, uwzględniającego kryteria społeczno-wychowawcze, w tym systematyczne uczenie się, aktywność, ciekawość poznawczą, umiejętność współpracy w grupie; ochronę własności intelektualnych, korzystanie z różnych źródeł informacji itp.
4. Ćwiczenia w formowaniu treści kształcenia.
5. Ćwiczenia w ustalaniu kanonu dzieł na lekcje historii sztuki;
6. Ćwiczenia w konstruowaniu rozkładu materiału na lekcje historii sztuki - szkoły plastyczne - pięcioletni cykl kształcenia.
7. Ćwiczenia w konstruowaniu rozkładu materiału na lekcje historii sztuki - liceum ogólnokształcące - cykl czteroletni.
8. Projektowanie zajęć (tworzenie scenariuszy) z uwzględnieniem różnorodnych metod, a zwłaszcza aktywizujących i stymulujących nauczanie poszukujące; uwzględnianie w scenariuszach celów lekcji formułowanych od strony umiejętności (operacyjnych), powiązania treści z innymi przedmiotami; uwzględnianie w scenariuszach indywidualnych potrzeb uczniów i potrzeb klasy.
9. Projektowanie zajęć - tworzenie konspektów z uwzględnieniem różnorodnych metod.
10. Projektowanie zajęć - tworzenie prezentacji multimedialnych dla zakresu sztuki pierwotnej i starożytnej i średniowiecznej. Znaczenie technologii IT dla w nauczaniu przedmiotu.
11. Projektowanie zajęć - tworzenie prezentacji multimedialnych dla sztuki średniowiecznej. Wykorzystanie reprodukcji zgodnie z prawem autorskim i prawem własności.
12. Projektowanie zajęć - tworzenie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem technologii IT dla zakresu sztuki nowożytnej (renesans, manieryzm, barok, rokoko).
13. Projektowanie zajęć z wykorzystaniem filmów o sztuce zgodnie z prawem autorskim i prawem własności.
14. Projektowanie zajęć z podręcznikiem do nauczania historii sztuki.
15. Kolokwium zaliczeniowe - test sprawdzający wiedzę.
Zajęcia na platformie moodle - semestr zimowy:
1. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania.
2. Opracowanie projektu edukacyjnego z wybranymi treściami historii sztuki.
3. Opracowanie scenariusza zajęć prowadzonych metodą wykładu z prezentacja multimedialną.
4. Opracowanie konspektu zajęć prowadzonych z wykorzystaniem uczenia się we współpracy.
5. Opracowanie scenariusza zajęć prowadzonych metodą heurystyczną.
6. Opracowanie konspektu zajęć prowadzonych zróżnicowanymi metodami (co najmniej trzy metody).
7. Ćwiczenie z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych do zamieszczonej na platformie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
8. Zapoznanie studentów z wzorcowymi materiałami do prowadzenia zajęć.
Semestr letni
1. Zasady projektowania dydaktycznego w przygotowywaniu narzędzi pomiaru, kontroli i oceny.
2. Egzamin maturalny z historii sztuki - zasady organizowania i wymagania.
3. Egzamin maturalny z historii sztuki - analiza osiągnięć abiturientów.
4. Analiza arkuszy maturalnych pod kątem różnorodności zadań i sprawdzanych umiejętności.
5. Kanon dzieł w arkuszach maturalnych.
6. Analiza sprawozdań i zestawień CKE dotyczących umiejętności uczniów.
7. Praktyczne ćwiczenia w formułowaniu testu jednokrotnego wyboru.
8. Przykłady testów jednokrotnego wyboru - demonstracja studenckich opracowań.
9. Praktyczne ćwiczenia w formułowaniu różnych zadań zamkniętych.
10. Przykłady w formułowaniu zadań zamkniętych - demonstracja studenckich opracowań.
11. Praktyczne ćwiczenia w projektowaniu zadań otwartych, sprawdzających umiejętności analizy dzieła sztuki.
12. Przykłady w formułowaniu zadań otwartych - demonstracja studenckich opracowań.
13. Praktyczne ćwiczenia w sprawdzaniu wypracowań uczniowskich w oparciu o kryteria CKE.
14. Projektowanie i przygotowanie narzędzi dydaktycznych (w oparciu o technologie informacyjno-komunikacyjne), niezbędne w nauczaniu historii sztuki.
15. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - zasady doboru dzieł.
16. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - model oceniania opisu i analizy dzieła architektury antycznej.
17. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - model oceniania opisu i analizy dzieła architektury romańskiej.
18.Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - model oceniania opisu i analizy dzieła architektury gotyckiej.
19. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - model oceniania opisu i analizy dzieła architektury renesansowej.
20. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - model oceniania opisu i analizy dzieła architektury barokowej.
21. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - dobór dzieł, model oceniana opisu dzieła rzeźbiarskiego.
22. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania - analiza porównawcza dwóch dzieł rzeźbiarskich.
23. Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania zadań z zakresu analizy dzieła sztuki - opis dzieła malarskiego (ikonograficzny i formalny).
24.Ćwiczenia w konstruowaniu modeli oceniania z zakresu analizy dzieła sztuki - analiza porównawcza pary dzieł malarskich.
25. Konstruowanie wymagań edukacyjnych - założenia.
26. Praktyczne ćwiczenia w konstruowaniu wymagań edukacyjnych.
27. Lekcja ćwiczeniowa historii sztuki - sztuka starożytna lub średniowieczna (demonstracja umiejętności studentów).
28. Lekcja ćwiczeniowa historii sztuki - sztuka nowożytna (demonstracja umiejętności studentów).
29. Lekcja ćwiczeniowa historii sztuki - sztuka od klasycyzmu do okresu Młodej Polski (demonstracja umiejętności studentów).
30. Lekcja ćwiczeniowa historii sztuki - sztuka XX wieku po secesji.
Zajęcia na platformie moodle - semestr letni:
1. Diagnoza edukacyjna - przygotowanie testu progowego.
2. Formułowanie celów ogólnych w historii sztuki.
3. Formułowanie celów szczegółowych w historii sztuki.
4. Formułowanie celów operacyjnych - taksonomia Benjamina Blooma.
5. Formułowanie celów operacyjnych - taksonomia Bolesława Niemierki.
6. Rola nauczyciela historii sztuki - budzenie potrzeb edukacyjnych w zakresie przedmiotu.
7. Podręcznik i jego znaczenie w nauczaniu historii sztuki.
8. Treści nauczania historii sztuki a korelacja z innymi przedmiotami.
Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań.
Semestr letni - 60 godzin oraz 15 godzin e-learning - 6 punktów ECTS, w tym udział w ćwiczeniach stacjonarnych i zdalnie - 2,5 punktów ECTS, indywidualna lektura - 1,5 punktów ECTS, wykonywanie zadań - 2 punkty ECTS
W cyklu 2021/22_Z:
Semestr zimowy |
W cyklu 2021/22_L:
Semestr letni Semestr letni Semestr letni - 60 godzin oraz 15 godzin e-learning - 6 punktów ECTS, w tym udział w ćwiczeniach stacjonarnych i e-learningowych - 2,5 punktów ECTS, indywidualna lektura - 1,5 punktów ECTS, wykonywanie zadań - 2 punkty ECTS |
W cyklu 2022/23_Z:
Ćwiczenia z metodyki nauczania historii sztuki mają na celu praktykowanie wiedzy nabytej na wykładzie: dydaktyka historii sztuki i plastyki dla wszystkich studentów, którzy chcą zdobyć kwalifikacje pedagogiczne ustalone ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, (Dz. U. z 2019 r., poz. 1450 na podstawie art. 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U.poz. 1668, z późn. zm. 2). Przedmiot prowadzony jest III roku historii sztuki studiów I stopnia. Mogą też w nim uczestniczyć studenci studiów II stopnia na kierunku historia sztuki, jeśli nie realizowali modułu dydaktycznego na studiach pierwszego stopnia. W takim przypadku nabywają przede wszystkim kompetencje do nauczania pierwszego przedmiotu (historia sztuki) i w pierwszej kolejności odbywają praktyki dydaktyczne (dydaktyka historii sztuki) w liczbie 120 godzin. Jeśli planują uzyskać kompetencje do nauczania również drugiego przedmiotu (plastyka) muszą uczestniczyć ponadto w zajęciach dydaktyki plastyki oraz odbyć dodatkowe praktyki w zakresie dydaktyki plastyki. Semestr zimowy Zajęcia na platformie moodle - semestr zimowy: 1. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania. |
W cyklu 2022/23_L:
Semestr letni Zajęcia na platformie moodle - semestr letni: Semestr letni - 60 godzin oraz 15 godzin e-learning - 6 punktów ECTS, w tym udział w ćwiczeniach stacjonarnych i e-learningowych - 2,5 punktów ECTS, indywidualna lektura - 1,5 punktów ECTS, wykonywanie zadań - 2 punkty ECTS |
W cyklu 2023/24_Z:
Semestr zimowy Zajęcia na platformie moodle - semestr zimowy: 1. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania. Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. |
W cyklu 2023/24_L:
Semestr letni Zajęcia na platformie moodle - semestr letni: Semestr letni - 60 godzin oraz 15 godzin e-learning - 6 punktów ECTS, w tym udział w ćwiczeniach stacjonarnych i e-learningowych - 2,5 punktów ECTS, indywidualna lektura - 1,5 punktów ECTS, wykonywanie zadań - 2 punkty ECTS |
W cyklu 2024/25_Z:
Semestr zimowy Zajęcia na platformie moodle - semestr zimowy: 1. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania. Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. |
W cyklu 2024/25_L:
Semestr zimowy Zajęcia na platformie moodle - semestr zimowy: 1. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania. Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. |
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_L: Semestr letni - 60 godzin oraz 15 godzin e-learning - 6 punktów ECTS, w tym udział w ćwiczeniach stacjonarnych i zdalnie - 2,5 punktów ECTS, indywidualna lektura - 45 godzin - 1,5 punktów ECTS, wykonywanie zadań 60 godzin - 2 punkty ECTS | W cyklu 2023/24_Z: Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. | W cyklu 2024/25_L: Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. | W cyklu 2024/25_Z: Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. | W cyklu 2022/23_Z: Semestr zimowy - 30 godzin oraz 15 godzin e-learning 2 punkty ECTS w tym 15 godzin praca własna - wykonywanie zadań. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- właściwie dobrać program kształcenia,
- sformułować rozkład materiału do liczby godzin w poszczególnych latach nauki;
- identyfikować powiązania treści historii sztuki z
innymi treściami nauczania;
- dostosować sposób komunikacji podczas nauczania historii sztuki do poziomu rozwojowego uczniów;
-obierać w nauczaniu historii sztuki metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne;
- identyfikować typowe zadania szkolne z historii sztuki z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi; formułować zadania i modele odpowiedzi,
- kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy z historii sztuki;
- podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym;
- merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;
- konstruować sprawdziany z historii sztuki służące ocenie danych umiejętności uczniów;
- rozpoznać typowe dla historii sztuki błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym;
- przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia;
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
-adaptowania metody pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów w ramach przedmiotu historia sztuki;
-popularyzowania wiedzy z historii sztuki wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym;
- zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych w zakresie nauk o sztuce oraz systematycznej aktywności;
-promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
- kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów;
- budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz
kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
- rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
- kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu;
- stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.
Kryteria oceniania
Kryteria oceny
ocena 2 (ndst):
Studentka/student nie spełnia wymagań na ocenę dostateczną i/lub przekroczył dopuszczalny limit nieobecności nieusprawiedliwionych.
ocena 3 (dst)
Student/studentka z pomocą dydaktyka potrafi dobrać program kształcenia; w miarę poprawnie formułuje rozkład materiału; w stopniu ogólnym wiąże treści nauczania historii sztuki z innymi przedmiotami; posługuje się w miarę komunikatywnym językiem; zna różne metody pracy i w miarę możliwości potrafi dobierać właściwe do potrzeb i możliwości uczniów; dobiera i przygotowuje w miarę poprawne środki dydaktyczne z wykorzystaniem prostych programów IT; identyfikuje z celami kształcenia i przygotowuje zadania szkolne wraz z modelami odpowiedzi; potrafi w miarę możliwości kreować sytuacje właściwe dydaktycznie i podejmować współpracę z różnymi podmiotami w szkole; potrafi oceniać merytorycznie pracę uczniów i przeprowadzać diagnozę jego wiedzy i umiejętności; wykazuje pewne umiejętności popularyzowania wiedzy z historii sztuki, rozumie potrzebę zachęcania uczniów do aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, potrafi promować odpowiedzialne wykorzystywanie materiałów cyfrowych i szanuje własność intelektualną; formułuje narzędzia kontroli i oceny w stopniu zadowalającym.
ocena 4 (db)
Studentka/student samodzielnie dobiera program kształcenia i potrafi dokonać jego adaptacji; dobrze formułuje rozkład materiału; wiąże treści nauczania historii sztuki z innymi przedmiotami; potrafi posługiwać się językiem zrozumiałym dla ucznia; dobrze zna stosuje różne metody pracy i potrafi je dobierać do potrzeb i możliwości uczniów; przygotowuje dobrej jakości materiały i środki dydaktyczne z wykorzystaniem technologii IT; identyfikuje z celami kształcenia i przygotowuje na dobrym poziomie zadania szkolne wraz z modelami odpowiedzi; potrafi kreować sytuacje właściwe dydaktycznie i podejmować współpracę z różnymi podmiotami w szkole i poza nią; dobrze ocenia pod względem merytorycznym pracę uczniów i przeprowadza diagnozę, kontrole i ocenę jego wiedzy i umiejętności; wykazuje umiejętności popularyzowania wiedzy z historii sztuki na dobrym poziomie, rozumie potrzebę zachęcania uczniów do aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, promuje i odpowiedzialnie wykorzystuje materiały cyfrowe i szanuje własność intelektualną; formułuje dobre narzędzia kontroli i oceny.
ocena 5 (bdb)
Student/studentka samodzielnie dobiera program kształcenia i dokonuje jego adaptacji na bardzo dobrym poziomie; znakomicie radzi sobie z formułowaniem rozkładu materiału; wiąże treści nauczania historii sztuki z innymi przedmiotami; znakomicie potrafi posługiwać się językiem zrozumiałym dla ucznia; Bardzo dobrze zna i stosuje różne metody pracy, potrafi je dobierać do potrzeb i możliwości uczniów; przygotowuje bardzo dobrej jakości materiały i środki dydaktyczne z wykorzystaniem technologii IT; identyfikuje z celami kształcenia i przygotowuje na bardzo dobrym poziomie zadania szkolne wraz z modelami odpowiedzi; potrafi kreować sytuacje właściwe dydaktycznie i podejmować współpracę z różnymi podmiotami w szkole i poza nią; Bardzo dobrze radzi sobie z oceną pod względem merytorycznym pracy uczniów i przeprowadza diagnozę, kontrole i ocenę jego wiedzy i umiejętności; wykazuje duże umiejętności popularyzowania wiedzy z historii sztuki na bardzo dobrym poziomie, rozumie potrzebę zachęcania uczniów do aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, promuje i odpowiedzialnie wykorzystuje materiały cyfrowe i szanuje własność intelektualną; formułuje bardzo dobre narzędzia kontroli i oceny.
Weryfikacja
1. Obecność na zajęciach - dopuszczalne dwie nieobecności w każdym semestrze.
2. Wykonywanie zadań i branie udziału w omawianiu ich.
Praktyki zawodowe
Praktyki
Studentów obowiązują praktyki zawodowe w szkołach i innych placówkach oświatowych. Praktyki dydaktyczne obejmują liczbę 120 godzin na zajęciach historii sztuki oraz 30 godzin pod kierunkiem pedagoga/psychologa szkolnego.
Literatura
Literatura podstawowa
1. Kawka K., Lewińska B, Program nauczania historii sztuki, Wydawnictwo Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2023.
2. Lewińska B., Dzieło sztuki, jego opis i analiza w kontekście egzaminu maturalnego z historii sztuki, Wyd. Naukowe UKSW, Warszawa 2023.
3. Lewińska B., Mierzwiak J., Kozak W., Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej. Plastyka, Historia sztuki, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019.
4. Lewińska B., Kieler W., Ars Longa. Przemiany sztuki od Wenus z Willendorfu do Ogrodu rozkoszy ziemskich. Podręcznik do historii sztuki cz. 1, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2021.
5. Lewińska B., Kieler W., Ars Longa. Przemiany sztuki od Szpitala Niewiniątek do Huśtawki Fragonarda. Podręcznik do historii sztuki cz. 2, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2022.
Literatura uzupełniająca
1. Lewińska Beata, Jak formułować wymagania na egzamin dyplomowy na przykładzie szkół plastycznych, Szkoła Artystyczna, zeszyt 1/2018, s. 49-66, wyd. Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2018.
2. Informator o egzaminie maturalnym z historii sztuki od roku szkolnego 2014/15, CKE, Warszawa 2013.
3. Arkusze maturalne z lat 2005-2003 dostępne na www. cke.gov.pl
W cyklu 2021/22_Z:
wiczenia z metodyki nauczania historii sztuki mają na celu praktykowanie wiedzy nabytej na wykładzie: dydaktyka historii sztuki i plastyki dla wszystkich studentów, którzy chcą zdobyć kwalifikacje pedagogiczne ustalone ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, (Dz. U. z 2019 r., poz. 1450 na podstawie art. 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U.poz. 1668, z późn. zm. 2). Przedmiot prowadzony jest III roku historii sztuki studiów I stopnia oraz dla I roku historii sztuki studiów II stopnia (jesli studenci II stopnia go nie zrealizowali na I stopniu, a chcą zdobyć kwalifikacje pedagogiczne). Przedmiot realizowany jest w części w formie E-Lerningowej na platformie Moodle. |
W cyklu 2021/22_L:
1. Gagnee R., Briggs L.J., Wager, Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa 1992 |
W cyklu 2022/23_Z:
1. Gagnee R., Briggs L.J., Wager, Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa 1992 |
W cyklu 2022/23_L:
1. Gagnee R., Briggs L.J., Wager, Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa 1992 |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca 1. Lewińska Beata, Jak formułować wymagania na egzamin dyplomowy na przykładzie szkół plastycznych, Szkoła Artystyczna, zeszyt 1/2018, s. 49-66, wyd. Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2018. |
W cyklu 2023/24_L:
1. Gagnee R., Briggs L.J., Wager, Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa 1992 |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca 1. Lewińska Beata, Jak formułować wymagania na egzamin dyplomowy na przykładzie szkół plastycznych, Szkoła Artystyczna, zeszyt 1/2018, s. 49-66, wyd. Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2018. |
W cyklu 2024/25_L:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca 1. Lewińska Beata, Jak formułować wymagania na egzamin dyplomowy na przykładzie szkół plastycznych, Szkoła Artystyczna, zeszyt 1/2018, s. 49-66, wyd. Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2018. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Link do przedmiotu |
W cyklu 2022/23_Z:
Brak uwag |
W cyklu 2022/23_L:
Jest to kontynuacja zajęć rozpoczętych w semestrze zimowym. |
W cyklu 2023/24_L:
Jest to kontynuacja zajęć rozpoczętych w semestrze zimowym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: