A few thoughts on the Pac family's foundation activity in the 17th-18th century WNHS-HS-AFT
Ród Pacow to modelowy przykład, jak przez system fundacji artystycznych można było w Rzeczpospolitej kształtować wizerunek własny i rodziny. Na zajęciach zostaną przedstawione realizacje architektoniczne, malarskie i graficzne wprzęgnięte w system propagandy politycznej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową dotyczącą sztuki nowożytnej w Rzeczpospolitej i jej powiązaniach z ówczesną kulturą. Zna terminologię i podstawowe metody badawcze. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie w języku obcym. Ma umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Student zna i rozpoznaje różne rodzaje dzieł sztuki i potrafi je analizować.
15 godz. = 3 ECTS, w tym przygotowanie eseju.
Kryteria oceniania
Wykład on-line. Aby otrzymać zaliczenie obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Poza tym należy napisać esej na zadany temat.
Literatura
A.S. Czyż, Fundacje artystyczne rodziny Paców: Stefana, Krzysztofa Zygmunta i Mikołaja Stefana Paców. „Lilium bonae spei ab antiquitate consecratum”, Warszawa 2016.
A.S. Czyż, Kościół świętych Piotra i Pawła na Antokolu w Wilnie, Wrocław-Warszawa-Kraków 2008.
A.S. Czyż, Pomiędzy tradycją zakonu a tradycją rodu – treści ideowe fasady kościoła benedyktynek pw. św. Katarzyny w Wilnie, „Artifex Novus” 2019, t. 3, s. 58-75.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: