Ćwiczenia terenowe - Toruń WNHS-HS-ĆTT
Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej.
Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego.
W cyklu 2021/22_L:
Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
W cyklu 2022/23_L:
Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
W cyklu 2023/24_L:
Celem ćwiczeń terenowych w Toruniu jest przekrojowe zaznajomienie się ze sztuką i kulturą artystyczną Torunia, od średniowiecza po XIX w. Prowadzić mają do zaznajomienia się z najważniejszymi dziełami sztuk wizualnych i architektury Krakowa, zrozumienia ich znaczenia i miejsca w dziejach sztuki Polskiej i Europejskiej. Istotną częścią ćwiczeń jest praca nad stanami badań o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących. Praca pisemna stanowi okazję do zaznajomienia się ze stanem badań dotyczących danego obiektu, a także sprzyja rozwojowi własnego warsztatu naukowego. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie sztuki polskiej i europejskiej od średniowiecza po czasy współczesne. Ma świadomość kompleksowych przemian kultury, złożoności i historycznej zmienności jej znaczeń.
Umiejętności:
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w tym posiada podstawowe umiejętności dokonywania analizy obiektów in situ. Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania różnorodnych zjawisk sztuki w kontekście społecznym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację w języku polskim na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji dzieł sztuki.
Kompetencje:
Potrafi pracować w grupie, odpowiednio określając priorytety służące realizacji określonego zadania. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga podstawowe dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Ma świadomość odpowiedzialności za ochronę dziedzictwa kulturowego Polski i Europy.
ECTS za objazd do Torunia: 0,5 ECTS
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się oceniane są na podstawie obecności i aktywności podczas dyskusji problemowych wokół zagadnień przedstawianych na zajęciach synchronicznych oraz jakości stanu badań, o temacie wybranym przez studentka/studentkę z listy przedstawionej przez prowadzących.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Bibliografia jest uzależniona od tematu dotyczącego zabytku wybranego przez studenta z listy dostarczonej przez prowadzącego.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: