Ćwiczenia terenowe - Nałęczów - Kozłówka WNHS-HS-ĆTNK
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6defd397bb88422bbad87ff66c9fea72%40thread.tacv2/conversations?groupId=8147f21c-ec23-49dc-892f-f552cb5a637e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6defd397bb88422bbad87ff66c9fea72%40thread.tacv2/conversations?groupId=8147f21c-ec23-49dc-892f-f552cb5a637e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6defd397bb88422bbad87ff66c9fea72%40thread.tacv2/conversations?groupId=8147f21c-ec23-49dc-892f-f552cb5a637e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_L)
Zajęcia stanowią praktyczną weryfikację umiejętności opisu i analizy dzieł architektury i sztuki w ich naturalnym otoczeniu i kontekście. Poznanie różniących się między sobą w skali i charakterze placówek muzealnych, daje możliwość porównania odmiennych muzealnych kolekcji, sposobów udostępniania ich zasobów i specyfiki ich działalności.
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia stanowią praktyczną weryfikację umiejętności opisu i analizy dzieł architektury i sztuki w ich naturalnym otoczeniu i kontekście. Poznanie różniących się między sobą w skali i charakterze placówek muzealnych, daje możliwość porównania odmiennych muzealnych kolekcji, sposobów udostępniania ich zasobów i specyfiki ich działalności. |
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia stanowią praktyczną weryfikację umiejętności opisu i analizy dzieł architektury i sztuki w ich naturalnym otoczeniu i kontekście. Poznanie różniących się między sobą w skali i charakterze placówek muzealnych, daje możliwość porównania odmiennych muzealnych kolekcji, sposobów udostępniania ich zasobów i specyfiki ich działalności. |
W cyklu 2023/24_L:
Zajęcia stanowią praktyczną weryfikację umiejętności opisu i analizy dzieł architektury i sztuki w ich naturalnym otoczeniu i kontekście. Poznanie różniących się między sobą w skali i charakterze placówek muzealnych, daje możliwość porównania odmiennych muzealnych kolekcji, sposobów udostępniania ich zasobów i specyfiki ich działalności. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
HS1_W02: Student/ka ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki.
HS1_W03: Student/ka zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia.
Umiejętności:
HS1_U02: Student/ka posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych.
HS1_U03: Student/ka potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
HS1_U04: Student/ka potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki.
HS1_U05: Student/ka posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
Kompetencje:
HS1_K01: Student/ka jest gotowy/a do współpracy i podejmowania działań na rzecz środowiska społecznego. Jest również przygotowany/a do samodzielnego zdobywania wiedzy z zakresu historii sztuki poprzez korzystanie m.in. z konsultacji specjalistycznych.
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w ćwiczeniach terenowych: 6 godz.
praca własna studenta (zapoznanie się z literaturą przedmiotu): 9-6,5 godz.
suma godzin: 15(12,5)=0,5 ECTS
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania uzależnione są od sytuacji w poszczególnych cyklach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
-M. Leśniakowska, Jan Koszczyc Witkiewicz (1881-1958) i budowanie w jego w czasach, Warszawa 1998.
-W. Odorowski, Kozłówka. Zespół pałacowo-parkowy, Lublin 1987.
-J. Szczepaniak, Socrealizm. Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, Kozłówka 2003.
-A. Szczepaniak, Pałac w Kozłówce: przewodnik ilustrowany, Warszawa 2010.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Ćwiczenia terenowe |
W cyklu 2022/23_L:
Ćwiczenia terenowe |
W cyklu 2023/24_L:
Ćwiczenia terenowe |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: