Historia średniowieczna powszechna i Kościoła WNHS-HI-SemLicJP
Praktyczne opanowanie metody pisania dysertacji licencjackiej i posługiwania się aparatem naukowym. Formowanie tematu pracy z wyszczególnieniem jego głównych części. Konstrukcja planu, którego poszczególne rozdziały i paragrafy odpowiadają tematyce określonej tytułem pracy licencjackiej. Pisanie pracy naukowej i jej redakcja. Umiejętność stosowania odsyłaczy, przypisów biograficznych i odsyłaczy. Porządkowanie bibliografii z wyszczególnieniem wykorzystanych źródeł i odpowiednio dobranej literatury.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Praktyczne opanowanie metody pisania dysertacji i posługiwania się aparatem naukowym.
- Zbieranie i porządkowanie źródeł i odpowiedniej literatury
- Formowanie tematu pracy
- Konstrukcja planu
- Redakcja pracy naukowej
- Porządkowanie bibliografii
xrl3wsq
Kryteria oceniania
- Uczestnictwo w zajęciach, interwencje warsztatowe
- Ocena po terminowym złożeniu pracy licencjackiej
Poziom przedmiotu:
Studenci III roku Historii
Ocena końcowa.
W ciągu semestru student obowiązkowo uczestniczy czynnie w seminariach naukowych. Według przyjętego harmonogramu referuje poszczególne teksty pracy. Zabiera głos w dyskusji. W formie interwencji warsztatowej przygotowuje wystąpienie ustne na temat nowości wydawniczych dotyczących średniowiecza. Ocena jest wystawiana dopiero po napisaniu pracy i przyjęciu jej przez opiekuna naukowego.
Literatura
Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki
metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych,
Poznań 1999.
Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, wyd. IV, Warszawa-Poznań
1985.
Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich.
Zagadnienia wstępne, Olsztyn 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: