Historia najnowsza powszechna, Polski i Kościoła WNHS-HI-SemLicAD
Zajęcia mają pozwolić studentowi zdobyć umiejętności konieczne do zebrania informacji dotyczących wybranego obszaru badawczego, analizy owych danych oraz sformułowania wniosków i weryfikacji hipotez badawczych. Podczas seminarium student zaznajamia się z metodyką pracy licencjackiej i nabywa umiejętność pisania pracy naukowej. Przygotowuje się do obrony pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 60
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 30
samodzielna lektura 30
przygotowanie pracy licencjackiej 60
suma godzin 180
liczba ECTS 180 godz./25(30) = 6 | W cyklu 2022/23_L: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 30
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 90
samodzielna lektura 60
przygotowanie pracy licencjackiej 90
konsultacje 10
suma godzin 280
liczba ECTS 280 godz./25(30) =11 | W cyklu 2021/22_Z: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 60
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 30
samodzielna lektura 30
przygotowanie pracy licencjackiej 60
suma godzin 180
liczba ECTS 180 godz./25(30) = 6 | W cyklu 2022/23_Z: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 60
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 30
samodzielna lektura 30
przygotowanie pracy licencjackiej 60
suma godzin 180
liczba ECTS 180 godz./25(30) = 6 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Student powinien:
1. umieć samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności
badawcze (umieć samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego).
2. posiadać umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w
zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i
szczegółowych (umieć samodzielnie przygotować pisemną pracę historyczną z pełnym aparatem naukowym).
3. mieć przekonanie o sensie, wartości i potrzebie realizacji misji
historyka w społeczeństwie. Jest gotowy do podejmowania wyzwań
zawodowych i społecznych.
4. uczestniczyć w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych
mediów i uwzględniając ich zróżnicowane formy oraz wzbogacając je
specyfiką swego wykształcenia.
Opis ECTS:
aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 60
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 30
samodzielna lektura 30
przygotowanie pracy licencjackiej 60
suma godzin 180
liczba ECTS 180 godz./25(30) = 6
Kryteria oceniania
Efekt kształcenia U03 - student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych (umie samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze).
Na ocenę 3: student posiada jedynie podstawową umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych
Na ocenę 4: student posiada dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych
Efekt kształcenia U07 - student posiada umiejętność przygotowania samodzielnej pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Na ocenę 3: student posiada jedynie podstawową umiejętność przygotowania pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Na ocenę 4: student posiada dobrą umiejętność przygotowania samodzielnej pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność przygotowania samodzielnej pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Zaliczenie Proseminarium. |
W cyklu 2022/23_Z:
wymagania: zaliczenie Proseminarium |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: