Historia starożytna powszechna (Rzym)-ćwiczenia WNHS-HI-HSPR
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami historii starożytnego Rzymu oraz wdrażanie w pracę z tekstami źródłowymi dotyczącymi tego zakresu.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Uczestnictwo w zajęciach: 26-30 godz. (1 ECTS)
Lektura i przygotowanie do zajęć: 60 godz. (2 ECTS) | W cyklu 2022/23_L: Udział w zajęciach - 30 godz.
Przygotowanie do zajęć i praca własna - 55 godz.
Konsultacje: 5 godz.
Razem 90 godz. = 3 ECTS
W tym zajęć z udziałem nauczyciela akademickiego 35 godz. = 1 ECTS
| W cyklu 2023/24_L: Udział w zajęciach - 30 godz.
Przygotowanie do zajęć i praca własna - 55 godz.
Konsultacje: 5 godz.
Razem 90 godz. = 3 ECTS
W tym zajęć z udziałem nauczyciela akademickiego 35 godz. = 1 ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Wiedza:
W1: Student ma wiedzę na temat podstawowych metody analizy i interpretacji źródeł historycznych dotyczących historii Rzymu.
Umiejętności:
U1: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz
uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.
U2: Potrafi posługiwać się krytyką zewnętrzną i wewnętrzną źródeł
historycznych. Potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury
właściwych dla historii z zastosowaniem typowych metod, w celu
określenia ich znaczeń, oddziaływania, społecznego oraz miejsca w procesie
historyczno-kulturowym.
U3: Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, dotyczących
zagadnień ogólnych i szczegółowych.
Ponadto student szczególnie:
- Zna i interpretuje poprawnie źródła dotyczące historii Rzymu.
- Potrafi wyszukać materiały źródłowe i opracowania dotyczące wybranych faktów z historii Rzymu.
- Potrafi przygotować i zaprezentować w wystąpieniu publicznym materiał na zadany tematu.
- Posiada wiedzę o możliwości różnorakiej interpretacji faktów historycznych.
- Analizuje teksty źródłowe dotyczące omawianego zakresu wiedzy uwzględniając kontekst ich powstania
- Posługuje się krytyką wewnętrzną i zewnętrzną źródeł historycznych dla poznania omawianej epoki
- Ocenia i poddaje krytyce analizowane teksty z wykorzystaniem własnej wiedzy i poglądów innych autorów
- Podejmuje dyskusję na omawiane tematy, akceptując poglądy innych osób
Kryteria oceniania
- Na zajęciach oceniana jest przygotowanie i aktywność, poprzez plusy, minusy lub konkretną ocenę
- Bardzo istotnym czynnikiem jest znajomość lektury wyznaczonej na każde zajęcia (określona w sylabusie)
- Oceniane są także ewentualne referaty w zakresie: treści, formy, przekazu, dyscypliny czasowej
- Na zakończenie zajęć przewidziane jest ustne kolokwium zaliczeniowe
- Z kolokwium końcowego mogą być zwolnione osoby aktywne w czasie zajęć
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Podstawowa wiedza historyczna z zakresu historii Rzymu. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: