Historia nowożytna Polski - ćwiczenia WNHS-HI-HNOWPO
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5a58b08879f43b8ad303c79d6e78d70%40thread.tacv2/conversations?groupId=3055c361-e665-43d3-aab2-8c6a32895524&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5a58b08879f43b8ad303c79d6e78d70%40thread.tacv2/conversations?groupId=3055c361-e665-43d3-aab2-8c6a32895524&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5a58b08879f43b8ad303c79d6e78d70%40thread.tacv2/conversations?groupId=3055c361-e665-43d3-aab2-8c6a32895524&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_Z)
Treści merytoryczne:
Źródła z zakresu historii nowożytnej Polski– polityka, kultura, obyczaje, publicystyka. Ćwiczenia odbywają się w dwóch grupach, w któych analizowane są stosunki wewnętrzne Rzeczypospolitej i jej kontakty z sąsiadami (polityka zagraniczna, zagrożenia państwa).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Wiedza:
Student powinien być w stanie:
- rozpoznać i scharakteryzować podstawowe typy źródeł do dziejów I RP;
- zidentyfikować najistotniejsze fakty w danym tekście źródłowym.
Umiejętności:
Student potrafi przeprowadzać krytykę zewnętrzną aktów prawnych i krytykę wewnętrzną pamiętników, korespondencji, publicystyki politycznej itp., z okresu I RP, interpretować zidentyfikowane fakty w danych tekstach źródłowych.
Kompetencje społeczne:
Studenta cechuje obiektywizmu w podejściu do przekazu historycznego i świadomość dziedzictwa kulturowego I RP.
Opis ECTS:
Aktywność studenta Nakład pracy studenta w godz.
udział w ćwiczeniach 30
przygotowanie do ćwiczeń 90
Suma godzin 120
Liczba ECTS 120 godz./30 godz. = 3
Kryteria oceniania
Zajęcia zdalne w semestrze zimowym 2020/2021r.
- obecność obowiązkowa na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności w semestrze)
- weryfikacja pracy na zajęciach
- opracowanie materiałów do samodzielnej pracy przed zajęciami
- zaliczenia w trakcie semestru oraz końcowe w ostatnim tygodniu zajęć - forma ustna oraz pisemna
Literatura
Wójcik Z., Historia powszechna. Wiek XVI-XVII, Warszawa 1995,
Rostworowski E., Historia powszechna. Wiek XVIII, Warszawa 1994,
Bazylow L., Historia powszechna 1492-1648, Warszawa 2001,
Kersten A., Maciszewski J., Historia powszechna 1648-1789, Warszawa 1971,
Augustyniak U., Historia Polski 1572-1795, Warszawa 2008,
Samsonowicz H., Historia Polski do roku 1795, Warszawa 1990,
Wisner H., Rzeczpospolita Wazów, t. 1-3, Warszawa 2002-2008,
Link-Lenczowski A., Rzeczpospolita na rozdrożu 1696-1736, Kraków 1994,
Maciszewski J., Wojna domowa w Polsce (1606-1609). Część I. Od Stężycy do Janowca, Wrocław 1960,
Lulewicz H., Gniewów o unię ciąg dalszy, Warszawa 2002,
(red.) Michalski J., Historia sejmu polskiego, t. 1: Do schyłku szlacheckiej Rzeczypospolitej, Warszawa 1984,
Nagielski M., Rokosz Jerzego Lubomirskiego w 1665 roku, Warszawa 1994,
Besala J., Stefan Batory, Warszawa 1992,
Grzybowski S., Jan Zamoyski, Warszawa 1994,
Salmonowicz S., Fryderyk Wielki, Wrocław 2006,
Wójcik Z., Jan Kazimierz Waza, Wrocław 1998,
Zienkowska K., Stanisław August Poniatowski, Wrocław 2004.
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
podstawowa znajomość historii na poziomie maturalnym |
W cyklu 2023/24_Z:
podstawowa znajomość historii na poziomie maturalnym |
W cyklu 2024/25_Z:
podstawowa znajomość historii na poziomie maturalnym |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: