Historia najnowsza powszechna i Polski WNHS-HI-1SemWJW
Efekt kształcenia U03 - student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych (umie samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze).
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu subdyscyplin (archiwistyka, bibliotekoznawstwa) oraz dyscyplin (historia, historia sztuki, antropologia kultury, filozofia, politologia, podstawy socjologii). Posiada także pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o warsztacie naukowym historyka (w tym o najważniejszych czasopismach naukowych, repertoriach bibliograficznych, inwentarzach archiwalnych i bibliotecznych, informatycznych zbiorach danych) i wiedzę z zakresu metodologii historii.
Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę prowadzącą do specjalizacji, w tym znajomości faktografii historii powszechnej i Polski, historii Kościoła katolickiego i innych wspólnot wyznaniowych, historii wojskowości, politycznej, społecznej, gospodarczej etc.
Posiada pogłębioną wiedzę związaną z możliwościami interpretacji faktów historycznych, znajomości dorobku historiografii polskiej i obcej ze szczególnym uwzględnieniem dziejów XIX i XX stulecia.
Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie historii. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury dla wybranych tradycji oraz szkół badawczych w zakresie historii.UMIEJĘTNOŚCI
Student posiada pogłębione umiejętności badawcze w zakresie analizy prac innych autorów, syntezy idei i poglądów, doboru metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań.
Posiada także umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów, przekonań, jak też poglądów innych badaczy oraz formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań.
Potrafi formułować pytania badawcze.
Potrafi komentować i porównywać wyniki własnych badań i ustaleń.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student ma pogłębione przekonanie o sensie, wartości i odpowiedzialności misji historyka w społeczeństwie, i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i społecznych.
Kryteria oceniania
Na ocenę 3: student posiada jedynie podstawową umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych
Na ocenę 4: student posiada dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności badawczych
Efekt kształcenia U07 - student posiada umiejętność przygotowania samodzielnej pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Na ocenę 3: student posiada jedynie podstawową umiejętność przygotowania pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Na ocenę 4: student posiada dobrą umiejętność przygotowania samodzielnej pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność przygotowania samodzielnej pisemnej pracy historycznej z pełnym aparatem naukowym
Literatura
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012
J. Majchrzak, T. Mendel, metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 2009.
R. Zenderowski, Technika prac magisterskich, Warszawa 2010
J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: