Historia średniowieczna powszechna, Polski i Kościoła WNHS-HI-1SemWGr
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan.
W cyklu 2021/22_L:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
W cyklu 2022/23_Z:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
W cyklu 2022/23_L:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
W cyklu 2023/24_Z:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
W cyklu 2023/24_L:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
W cyklu 2024/25_Z:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
W cyklu 2024/25_L:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Następnie studenci przygotowują kolejne fragmenty pracy magisterskiej, które później są analizowane i omawiane przez promotora. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
| W cyklu 2023/24_Z: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
| W cyklu 2024/25_L: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
| W cyklu 2021/22_Z: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
| W cyklu 2022/23_Z: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
| W cyklu 2021/22_L: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
. | W cyklu 2024/25_Z: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
| W cyklu 2023/24_L: Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
HI2_W10 Zna obowiązujące zasady korzystania z dorobku naukowego innych
badaczy i ich przywoływania. Zna aktualnie obowiązujące prawo
własności intelektualnej oraz zasady etyki pracy naukowej. Rozumie
konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
HI2_W11 Ma pogłębioną wiedzę o instytucjach kultury i nauki oraz orientację we współczesnym życiu naukowym i kulturalnym. Zna uwarunkowania
funkcjonowania instytucji związanych z historią i kulturą (muzeów,
archiwów, bibliotek, wydawnictw).
HI2_U02 Posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac
innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i
konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników
pozwalające na oryginalne rozwiązanie złożonych problemów
historycznych.
HI2_U10 Posiada umiejętność prezentacji specjalistycznych opracowań z zakresu historii i pokrewnych dyscyplin humanistycznych w różnych formach
(pisemnie i ustnie –w języku polskim i obcym).
HI2_K06 Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i uwzględniając ich zróżnicowane formy oraz
wzbogacając je specyfiką swego wykształcenia.
Przedmiotowe efekty uczenia się:
W1: student ma wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i jego cytowania w pracy magisterskiej
U1: student potrafi samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę, a także źródła archiwalne i drukowane potrzebne do przygotowania pracy magisterskiej
U2: student potrafi dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
U3: student potrafi w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
K1: student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
K2: student dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej
Uzasadnienie punktów ECTS w każdym semestrze:
uczestnictwo w seminarium 30 godz.
wyszukiwane oraz analiza materiałów źródłowych oraz opracowań 60 godz.
przygotowywanie pracy magisterskiej 60 godz.
przygotowanie do egzaminu dyplomowego 30 godz.
Konsultacje na temat zagadnień poruszanych na zajęciach odbywają się na dyżurze (raz w tygodniu jedna godzina).
Kryteria oceniania
Warunki dla osiągnięcia określonej oceny:
W1:
- na ocenę bardzo dobrą: student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych badaczy i jego cytowania w pracy magisterskiej
- na ocenę dobrą: student ma w stopniu dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych badaczy i jego cytowania w pracy magisterskiej
- na ocenę dostateczną: student ma w stopniu dostatecznym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych badaczy i jego cytowania w pracy magisterskiej
U1:
- na ocenę bardzo dobrą: student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę, a także źródła archiwalne i drukowane potrzebne do przygotowania pracy magisterskiej
- na ocenę dobrą: student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę, a także źródła archiwalne i drukowane potrzebne do przygotowania pracy magisterskiej
- na ocenę dostateczną: student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę, a także źródła archiwalne i drukowane potrzebne do przygotowania pracy magisterskiej
U2:
- na ocenę bardzo dobrą: student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
- na ocenę dobrą: student potrafi w stopniu dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
- na ocenę dostateczną: student potrafi w stopniu dostatecznym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
U3:
- na ocenę bardzo dobrą: student potrafi w stopniu bardzo dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
- na ocenę dobrą: student potrafi w stopniu dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
- na ocenę dostateczną: student potrafi w stopniu dostatecznym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
K1:
- na ocenę bardzo dobrą: student ma w stopniu bardzo dobrym świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
- na ocenę dobrą: student ma w stopniu dobrym świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
- na ocenę dostateczną: student ma w stopniu dostatecznym świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
K2:
- na ocenę bardzo dobrą: student w stopniu bardzo dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej
- na ocenę dobrą: student w stopniu dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej
- na ocenę dostateczną: student w stopniu dostatecznym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej
Literatura
Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej.
Literatura uzupełniająca:
1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009.
3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław
2006.
4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2021/22_L:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2022/23_Z:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2022/23_L:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2023/24_Z:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2023/24_L:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2024/25_Z:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
W cyklu 2024/25_L:
Podstawowa znajomość historii Polski oraz dziejów powszechnych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: