Historia najnowsza powszechna, Polski i Kościoła WNHS-HI-1SemJŻ
Seminarium mgr obejmuje zarówno zajęcia z zakresu metodologii badań, warsztatu historyka, jak i z zakresu merytorycznego rozpoznania historii najnowszej Polski i świata, w tym Kościoła Powszechnego. Punktem odniesienia są takze wybrane przez studentów i zaakceptowane przez promotora tematy badawcze przygotowywanych rozpraw. Z racji kompetencji prowadzącego podczas seminarium omawiane są tematy badawcze takzę z zakresu kwerend w IPN i w innych, znanych prowadzącemu, archiwach państwowych, kościelnych i prywatnych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student powinien umieć:
1. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł;
2. posługiwać się krytyką zewnętrzną i wewnętrzną źródeł historycznych;
3. samodzielnie przygotować pracę historyczną z pełnym aparatem naukowym.
aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 60
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 25
przygotowanie pracy licencjackiej - 35
suma godzin 120
liczba ECTS 120 godz./25(30) = 4
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja seminaryjna, prezentacje multimedialne.
Zaliczenie na podstawie obecności na zajęciach, oceny postępu prac związanych z wyborem tematu, doborem źródeł i literatury oraz przygotowania roboczego planu pracy i wstępu do pracy licencjackiej.
Literatura
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013.
R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
K. Wojcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2005.
K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: