Rządy komunistyczne w Polsce WNHS-AZD-SemMDZ
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aBv0SOdGZ04ayBrP8Rv5qk-m6Lle9dUB2e2jX5UrthGk1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1cccb688-5c5b-4f87-b6c6-16804da68644&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aycBw4Dexb1BPuA-YtxuCRbk36knSCQDwuetlfVO2tio1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d72ed02-1ed4-4733-bb71-0e7a63bafb26&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_Z)
Celem seminarium jest poprzez udział w zajęciach napisanie pracy dyplomowej i jej obrona na zakończenie drugiego roku studiów II stopnia. Na początku student podejmuję kwestię dotyczącą wyboru problematyki naukowej, o której chce napisać pracę magisterską. Poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka –archiwisty. Przygotowanie pracy pod względem formalnym. Następny etat to sformułowanie tematu pracy magisterskiej. W kolejnym student przeprowadza kwerendę archiwalną i odejmuje oraz literatury na badany temat (kwerenda bibliograficzna i źródłowa). Po zapoznaniu się i analizie zebranych materiałów podejmuje opracowanie konstrukcji pracy magisterskiej – planu pracy. W oparciu o zebrany materiał archiwalny i literaturę przedmiotu przystępuje do pisania poszczególnych części swojej pracy magisterskiej. Na zajęciach seminaryjnych przedstawia poszczególne jej części. Jeśli są niezadowalające, zostaną polecone poprawki. Korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania. Dopiero gdy praca spełnia wymogi stawiane pracom magisterskim zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym zostanie przyjęta przez promotora i dopuszczona do recenzji, a następnie do obrony na egzaminie magisterskim
W cyklu 2021/22_Z:
Na początku student podejmuje kwestię dotyczącą wyboru problematyki naukowej, o której chce napisać pracę magisterską. Poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka –archiwisty.Przypomnienie ogólnych zasad pisania pracy dyplomowej. Opracowanie wstępnej bibliografii przedmiotowej (archiwa, opracowania). Przygotowanie i analiza zasobów bazy archiwalnej (źródłowej). Omówienie metod wykorzystywanych w trakcie zbierania materiałów i ich opracowywania. Analiza tematu (ów) i wybór zagadnienia do opracowania dyplomowego i wybór ostatecznej wersji tematyki pracy. Zatwierdzenie tematu pracy magisterskiej. |
W cyklu 2021/22_L:
Student po określeniu tematu swojej pracy magisterskiej podejmuje kwerendę archiwalną odnosząca się do tematu swojej pracy oraz zbieranie i analizę literatury przedmiotu i literaturę pomocniczą. Poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka –archiwisty.Przypomnienie ogólnych zasad pisania pracy dyplomowej. Opracowanie wstępnej bibliografii przedmiotowej (archiwa, opracowania). Przygotowanie i analiza zasobów bazy archiwalnej (źródłowej). Omówienie metod wykorzystywanych w trakcie zbierania materiałów i ich opracowywania. Analiza tematu (ów) i wybór zagadnienia do opracowania dyplomowego i wybór ostatecznej wersji tematyki pracy. Zatwierdzenie tematu pracy magisterskiej. Student przedstawia na seminarium plan swojej pracy magisterskiej. |
W cyklu 2022/23_Z:
Student po określeniu tematu swojej pracy magisterskiej podejmuje kwerendę archiwalną odnosząca się do tematu swojej pracy oraz zbieranie i analizę literatury przedmiotu i literaturę pomocniczą. Poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka –archiwisty.Przypomnienie ogólnych zasad pisania pracy dyplomowej. Opracowanie wstępnej bibliografii przedmiotowej (archiwa, opracowania). Przygotowanie i analiza zasobów bazy archiwalnej (źródłowej). Omówienie metod wykorzystywanych w trakcie zbierania materiałów i ich opracowywania. Analiza tematu (ów) i wybór zagadnienia do opracowania dyplomowego i wybór ostatecznej wersji tematyki pracy. Zatwierdzenie tematu pracy magisterskiej. Student przedstawia na seminarium plan swojej pracy magisterskiej. |
W cyklu 2022/23_L:
Student po dokonaniu kwerendy archiwalnej odnosząca się do tematu swojej pracy i analizie literatury przedmiotu i literatury pomocniczej i zatwierdzeniu przez promotora planu pracy pisze poszczególne rozdziały i podrozdziały swojej pracy magisterskiej, które przedstawia na na seminarium. Następnie przekazuje je promotorowi do sprawdzenia. Po sprawdzeniu prze promotora, jeśli są jego uwagi po dyskusji z nim uwzględnia je i poprawia w swojej pracy magisterskiej. Po zatwierdzeniu przez promotora całej pracy drukuje ją i zgodnie z procedurami uczelni przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0) praca jest napisana wzorcowo pod względem merytorycznym, językowym i graficzny. Student wykazał się w niej znakomitą wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami naukowymi; dobry plus (+db; 4,5): napisana i przedstawiona do obrony praca zawiera nieznaczne niedociągnięcia pod względem merytorycznym, językowym i graficznym. Wyróżniająca wiedza, umiejętności, kompetencje; dobry (db; 4,0): praca jest napisana pod względem merytorycznym, językowym i graficzny na dobrym poziomie. Student wykazał się w niej dobrą wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami naukowymi; dobra wiedza, umiejętności, kompetencje; dostateczny plus (+dst; 3,5): praca jest napisano na poziomie zadowalającym, również wiedza, umiejętności, kompetencje są na tym poziomie
i społeczne, ale ze sporymi niedociągnięciami; dostateczny (dst; 3,0): praca jest napisano na poziomie wystarczającym (zadowalającym), również wiedza, umiejętności, kompetencje są na tym poziomie; niedostateczny (ndst; 2,0): praca nie spełnia kryteriów sprawianym pracom magisterskim.
Literatura
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012
J. Majchrzak, T. Mendel, metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 2009.
W cyklu 2021/22_Z:
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012 |
W cyklu 2021/22_L:
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012 |
W cyklu 2022/23_Z:
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012 |
W cyklu 2022/23_L:
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012 |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Obecność na seminarium magisterskim obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna nieobecność |
W cyklu 2022/23_Z:
Obecność na seminarium magisterskim obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna nieobecność https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aycBw4Dexb1BPuA-YtxuCRbk36knSCQDwuetlfVO2tio1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d72ed02-1ed4-4733-bb71-0e7a63bafb26&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 kod zespołu: |
W cyklu 2022/23_L:
Obecność na seminarium magisterskim obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna nieobecność kod zespołu: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: