Polskie archiwa i źródła archiwalne XIX i XX w. WNHS-AZD-SemLicWG
1. Poszanowanie własności intelektualnej i praw autorskich.
2. Główne zagadnienia podejmowane w ramach seminarium licencjackiego.
3. Zasady gromadzenia i opracowania bibliografii.
4. Zasady pisania pracy dyplomowej: wybór tematu, konstrukcja pracy, kwerenda, analiza i interpretacja źródeł i opracowań.
5. Wybór tematów prac licencjackich.
6. Przygotowanie konspektów rozprawy i dyskusja nad nimi.
7. Redakcja pracy dyplomowej.
7. Prezentacja wyników badań i ich analiza.
9. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej i egzaminu licencjackiego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej oraz prawa autorskiego, a także z zakresu dostępu do informacji publicznej. Posiada wiedzę o obowiązujących zasadach korzystania z dorobku naukowego innych badaczy i ich przywoływania. Zna aktualne obowiązujące prawo własności intelektualnej oraz zasady etyki pracy naukowej. Potrafi samodzielnie formułować i analizować problemy badawcze, a także samodzielnie wyszukiwać specjalistyczną literaturę i opracowania z zakresu archiwistyki i nauk o zarządzaniu. Posiada umiejętność przygotowywania typowych prac pisemnych w języku polskim z wykorzystaniem podstawowych pojęć z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją. Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych. Posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień ogólnych i szczegółowych. Potrafi planować i organizować swoją pracę z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w trakcie studiów oraz w formie samokształcenia się. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych przez siebie i innych zadań. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia.. Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie realizacji misji historyka w społeczeństwie. Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i społecznych.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia pierwszego semestru jest: przedstawienie przez studenta wstępnej wersji tematu pracy, konspektu i bibliografii oraz jednego rozdziału pracy. Podstawą zaliczenia drugiego semestru jest złożenie do druku i na nośniku elektronicznym pełnej wersji pracy.
Literatura
Boć J., Miodek J., Jak pisać pracę magisterską: praktyczne wskazówki dla studenta, Kielce 2002.
Drączkowski F., ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: