Archiwistyka. Teoria i praktyka WNHS-AZD-SemLicKL
1. Zajęcia organizacyjne. Refleksja wprowadzająca: Seminarium naukowe - istota, formy, metody, szkoły.
2. Zagadnienia związane z wybraną przez uczestników problematyką badawczą. Formułowanie problemu i tematu
3. Praca naukowa - analiza systemowa
4. Praca naukowa - umiejętność korzystania z literatury
5. Praca naukowa - wiedza przedmiotowa oraz kontekstualna
6. Kwerenda źródłowa - istota, metody
7. Metody opracowywania pozyskanego materiału
8. Obiektywizm badawczy.
9. Dedukcja i indukcja jako funkcje postępowania badawczego
10. Narracja albo prezentacja wyników badawczych
11. Wprowadzanie do narracji fragmentów źródłowych
12. Aparat krytyczny. Bibliografia. Aneksy
13. Konstrukcja pracy dyplomowej i jej edycja
14. Błąd w sztuce. Zjawiska negatywne w warsztacie naukowym historyka
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
1. Przygotowanie projektu badawczego z końcowym efektem redakcji pracy dyplomowej
2. Redakcja pracy dyplomowej
3. Obrona pracy dyplomowej
Opis ECTS:
1. Udział w zajęciach seminaryjnych 30 godz.
2. Praca nad przydzielonym tematem seminaryjnym 15 godz.
3. Kwerenda źródłowa do realizacji własnego projektu badawczego 30 godz.
4. Redakcja pracy dyplomowej 30 godz.
5. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej 15 godz.
Kryteria oceniania
1. Regularne uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych
2. Udział w realizacji tematyki seminaryjnej
3. Postępy w kwerendzie naukowej w zakresie sformułowanego projektu badawczego
4. Realizacja terminowa poszczególnych etapów redakcji pracy dyplomowej
5. Przedłożenie w terminie tekstu pracy dyplomowej
Literatura
Pozycje na temat metodyki pisania pracy dyplomowej znajdujące się w księgozbiorze warsztatowym Instytutu Historii UKSW
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: